خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته عمران شورا مطرح کرد:

پل‌های جمع‌آوری شده کارایی نداشتند/ تجهیز ۵۶ پل به رمپ در پایتخت تا ۲ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۷۶

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پل‌های عابر پیاده که اخیراً در پایتخت جمع‌آوری شدند، زائده بصری ایجاد کرده بودند و کارایی نداشتند.

به گزارش ایلنا از سایت شهر، «سید محمد آقامیری»، با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده‌ای که در حال جمع‌آوری است، فلزی هستند، اظهار کرد: بر اساس یک ماه بررسی مداوم به نتیجه رسیدند که این پل‌ها کارایی ندارد و میزان رفت وآمد در آن روزانه کمتر از ۱۰ نفر است. 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: این پل‌ها زائده بصری ایجاد کرده بودند؛ در حالیکه هیچ استفاده‌ای نداشتند و به نظر می‌رسد که شاید علت راه‌اندازی این پل‌ها در گذشته استفاده از فضای تبلیغاتی آن بوده اما حالا می‌بینیم که ظرفیتی برای تردد شهروندان ندارد و تنها یک زائده بصری است. 

وی همچنین تصریح کرد: برای مثال در تقاطع خیابان هلال احمر با میدان هفت حوض نارمک هیچ کسی از پل استفاده نمی‌کند و به همین دلیل چنین پل‌هایی را جمع‌آوری کرده‌اند. 

آقامیری در پاسخ به این پرسش که «آیا پل‌های جمع‌آوری شده مکانیزه بودند؟»، یادآور شد: اکثر پل‌هایی که جمع آوری شدند پل‌های فلزی بودند؛ در جمع‌آوری پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده برنامه بر این است که یا رمپ‌هایی با شیب هشت درصد و یا پله‌هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متر جایگزین شود. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند جایگزینی رمپ با پله‌های برقی در پایتخت آغاز شده است، گفت: تا یک یا دو ماه آینده ۵۶ پل مکانیزه در تهران به پل‌های دارای رمپ و پله‌های ۱۲ سانتی‌متری تبدیل می‌شود. 

گفتنی است جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و هشتادمین جلسه شورا نسبت به جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده انتقاد و این اقدام را زمینه‌ای برای افزایش آمار تصادفات عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز