خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران اعلام کرد:

نوسازی ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس در دوره فعلی مدیریت شهری/ برای ورود ۱۰۰ متروباس تفاهم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۷۶

شهردار تهران از برنامه‌ریزی برای ورود ۱۰۰ دستگاه متروباس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری تا کنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران که صبح امروز در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری تا کنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

وی افزود: از ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس اشاره‌شده، ۲۳۷ دستگاه مربوط به شش‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در شش‌ماهه دوم امسال نیز ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در شش‌ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و انشاءالله این میزان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت، عنوان کرد: برای خرید ۳ هزار دستگاه با شرکت‌های داخلی قرارداد بسته‌ایم که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس هستند.

وی ادامه داد: انشاءالله طی برنامه‌ریزی انجام‌شده، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اشاره‌شده (۳ هزار دستگاه) طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران اضافه کرد: از سه هزار دستگاه اشاره‌شده، هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص، رفته‌رفته از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوس‌های برقی گام برداریم.

زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) پرداخت و گفت: ۴ دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند، اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری، دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را بازسازی و وارد چرخه حمل‌ونقل کردیم و انشاالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین به چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و انشاءالله این اتوبوس‌ها نیز وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به این که اتوبوس‌های قبلی یورو ۵ نبودند، اما اتوبوس‌های جدید با استانداردهای محیط‌زیستی وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد، گفت: تمام اتوبوس‌ها در فرآیند پلاک‌گذاری است و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها را وارد چرخه حمل‌ونقل وخدمت‌رسانی کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در پایان گفت: اتوبوس‌های برقی در محور خیابان جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز