خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع سازمان محیط‌زیست با هرگونه قصور دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۶۷

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سوء عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک مشهود است و لذا ما به عنوان سازمان حفاظت محیط‌زیست در قبال وظیفه‌ای که در برابر مردم داریم به هیج وجه کوتاه نمی‌آییم و با هر کوتاهی برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، صبح امروز جلسه کارگروه ملی آلودگی هوا با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مسئول در قبال قانون هوای پاک در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.

در این نشست، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: من به نیابت از مردم می‌گویم که دیگر آلودگی هوا برای هیچ‌کس شوخی‌بردار نیست و مردم دیگر به برگزاری جلسه و کارگروه راضی نمی‌شوند و از دستگاه‌ها انتظار عمل دارند‌.

وی تاکید کرد: اگر دستگاهی کاهش آلاینده‌ها را به عنوان وظیفه اصلی خود نبیند و برای کاهش آن تلاش نکند، باید به مردم پاسخگو باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: سوء عملکرد دستگاه‌ها در راستای قانون هوای پاک  سلامت مردم را تهدید می‌کند و لذا ما به عنوان سازمان حفاظت محیط‌زیست در قبال وظیفه‌ای که در برابر مردم داریم، به هیج وجه کوتاه نمی‌آییم و با هر کوتاهی برخورد می‌کنیم.

سلاجقه یادآور شد: قصور دستگاه‌ها در اجرای تکالیف قانون هوای پاک برای ما مشهود است و این روند باید اصلاح شود تا انشاءلله این جلسه خروجی خوبی داشته باشد.

وی افزود: کشور در وضعیتی است که در همه زمینه‌ها دچار محدودیت هستیم، لذا در همکاری با هم باید به وظایف خود عمل کنیم و تکالیف خود را به‌خوبی انجام دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: بسیاری از مناطق کشور به‌طور کامل به چشمه‌های گرد و غبار تبدیل شده‌اند. در بسیاری از مناطق کارخانه‌ها غیرقابل شمارش هستند که ریزگردها و آلودگی آنها به سمت تهران است و وضعیت بسیار نامناسبی را برای ما رقم می‌زنند.

وی افزود: در برخورد با واحدهای آلاینده برخی مواقع از دیدگاه نظارتی ورود می‌کنیم و گاهی نیز به صورت میدانی، اما در تمام موارد می‌توان ادعا کرد که در کشور، رویکرد ما به سمت و سوی مثبت است.

سلاجقه با تاکید بر لزوم گسترش استفاده از خودروهای برقی گفت: استفاده از خودروی برقی نیز رویکردی مثبت است و توجه به آن نشان‌گر این است که عملکرد جهادی در پیش گرفته شده است که می‌تواند کارساز باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که در زمینه کیفی‌سازی سوخت اقدامات مثبتی در حال انجام است و عملکرد در راستای حفاظت از محیط‌زیست است، تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم که حفاظت از محیط‌زیست در اولویت باشد. دیگر نباید به دنبال این باشیم که هر دستگاه چه وظیفه‌ای دارد و چند وظیفه دارد و این مورد دیگر قابل اهمیت نیست.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سلاجقه در پایان یادآور شد: جلسات باید تخصصی باشد و با اولویت‌بندی بررسی کنیم که هر دستگاه چقدر در وظایف خود پیشرفت کرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز