خبرگزاری کار ایران

در تذکرات اعضای شورای شهر مطرح شد؛

انتقاد از احتمال احداث آرامستان جدید تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانو/ جابه‌جایی ردیف بودجه بدون مصوبه شورا غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۰۴

صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات خود در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، ضمن انتقاد از احتمال احداث آرامستان جدید تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانوی شهرری بر این نکته تاکید کردند که جابه‌جایی ردیف بودجه بدون مصوبه شورا غیرقانونی است و شهرداری تا کنون به تذکرات اعضای شورا درباره لزوم عدم جابه‌جایی شبکه شهری پایتخت توجه نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورا در تذکر خود در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اظهارات مطرح‌شده درباره احتمال احداث آرامستان جدید تهران در کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهرری گفت: در مورد یک معامله نابرابر صحبت می‌کنم، تهران یک منطقه بزرگ شهری و یک ابرشهر است که مشکلات زیاد و چالش‌های متعددی را برای شهرهای حاشیه خود به همراه داشته که یکی از آنها شهرری است.

وی افزود: تهران به عنوان یک کلانشهر چه چیزی به ری داده است؟ با مهاجرت متعددی که به دلایل مختلف از اقصی نقاط ایران به تهران شکل گرفته است و تعداد قابل توجهی از اتباع کشورهای همسایه نیز در تهران زندگی می‌کنند، حاشیه‌نشینی در پایتخت افزایش یافته و تهران، مشکلاتی نظیر مسائل ذکرشده و مشکلات حمل‌ونقلی و کمبود زیرساخت و مجموعه آرادکوه را به شهرری داده است.

عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که روزانه ۵ هزار تن پسماند در آرادکوه در مجاورت شهرری دفن می‌شود، تاکید کرد: در این معادله نابرابر، آیا تهران هزینه دفن این زباله‌ها را پرداخت کرده است؟ قطعا خیر؛ از سویی دیگر، مشکل فاضلاب، سیمان ری و دیگر مسائل را نیز شاهد هستیم و با این وجود، معاون خدمات شهری شهرداری روز گذشته مصاحبه‌ای داشته که ساخت آرامستان جدید در کوه‌های بی‌بی شهربانو در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ری حق خود را در سال ۸۳ در این خصوص ادا کرده است، تصریح کرد: تهران کلانشهر است و می‌توان مطالعات مربوط به احداث آرامستان جدید را در بخش‌های دیگر پایتخت انجام داد؛ باید بررسی کنیم ببینیم در جنوب تهران چه خبر است. خواهش من این است ایجاد آرامستان جدید را در ری مطالعه نکنند.

شربیانی خاطرنشان کرد: از مدیریت شهری تهران می‌خواهیم مطالعه گسترش آرامستان را به هیچ عنوان در شهرری دنبال نکنند و در فضاهای دیگر این کار را انجام دهند. مقصود من کاربرد انتخاباتی و جدایی ری از تهران نیست، بلکه باید توجه داشت مشکلات ری در صورتی حل می‌شود که تهران حق خود را به شهرری پرداخت کند.

شهرداری تهران هنوز حکم ترمیم حقوق کارکنان را ابلاغ نکرده است

ناصر امانی، رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان برگزاری جلسه امروز گفت: مهرماه سال قبل مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای برای ترمیم حقوق کارکنان دولت داشت، دستورالعملی در همین راستا ابلاغ شد و روح قانون تغییر کرد که با اعتراضاتی مواجه شد. در نهایت ۲۹ فروردین‌ماه دیوان عدالت اداری حکم سازمان امور اداری و استخدامی را لغو کرد.

وی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماه گذشته دستوری را ابلاغ کرد تا اصلاحات دیوان عدالت اداری انجام و دریافت اضافه شغل در حقوق کارکنان شهرداری‌های کشور لحاظ شود. در حوزه شهرداری تهران نیز ما پذیرفتیم که بار مالی این مساله تامین شود، اما هنوز خبری از ابلاغ ترمیم حقوق کارکنان از سوی شهرداری تهران نیست، در حالی که دیگر شهرداری‌ها اقدام کرده‌اند.

امانی با بیان این که شهرداری تهران باید این موضوع را شفاف کند که مصوبه دیوان عدالت اداری به دست مدیریت شهری رسیده است یا خیر، اظهار داشت: با ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی و ۵ هزار نیروی آتش‌نشان، پرداخت این اضافه حقوق ۱۴۰ میلیارد تومان بار مالی دارد که عدد چندانی در برابر درآمدهای شهرداری نیست و تقاضا داریم این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با تاکید بر این که فرد جدیدی به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب در شهرداری تهران مشخص شده و اگر قرار است اسناد مالی را امضا کند، باید مصوبه شورا دریافت شود، تاکید کرد: براساس ماده ۲۰ قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب فضای آرامستان‌ها باید با مصوبه شورای شهر انجام شود.

بی‌توجهی شهرداری به تذکرات شورا درباره لزوم عدم جابه‌جایی شبکه شهری تهران

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز گفت: در تاریخ ۱۳ تیرماه تذکری در خصوص مخاطرات تصمیم نادرست شهرداری مبنی بر جابه‌جایی مدیریت شبکه شهری تهران مطرح کردم که هنوز به آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: شبکه شهری تهران از سه لایه تشکیل شده که هسته مرکزی مبتنی بر فیبر نوری، لایه توزیع مبتنی بر فیبر نوری و ارتباط رادیویی نقطه به نقطه و لایه دسترسی مبتنی بر کابل مسی است، این که ما یک گره را جدا کنیم و مدیریت را به بخش دیگر بسپاریم، مسائل امنیتی مجموعه را با مخاطره مواجه می‌کند.

وی با بیان این که دو بار این تذکر توسط نایب‌رئیس شورا در ۲۵ تیرماه و ۱۸ شهریورماه پیگیری شده و هنوز پاسخی داده نشده است، تاکید کرد: در ۲۴ شهریورماه دستور صریحی از سوی شهردار تهران صادر شده که این کار باید انجام شود و سازمان فاوا و موسسه رایانه شهر عجولانه صورت جلسه‌ای را تنظیم کرده‌اند که قابل بحث است.

وی با بیان این که در قانون بودجه و جدول ۱۷ در ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای مستمر مقرر شده که توسعه و تجهیز شبکه برعهده سازمان فاواست، گفت: جابه‌جایی ردیف بودجه بدون مصوبه شورا غیرقانونی است. شهردار تهران سال‌ها در نظام قانون گذاری فعال بوده و انتظار می‌رود بیشتر از همه به قانون توجه کند و تقاضا می کنیم که در دستور خود تجدید نظر کند و مدیران زیر نظر ایشان نیز این روند را طی کنند.

شهرداری به ورزش و به‌ویژه رشته کشتی توجه جدی داشته باشد

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر نیز در جلسه امروز ضمن تقدیر از بانوان حاضر در بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو گفت: افتخارآفرینی توسط نمایندگان بانوان با رعایت حجاب اسلامی و شئون ورزشی قابل تقدیر است. این که کسانی که دم از «زن، زندگی، آزادی» می‌زدند، امروز که زنان ما با حجاب اسلامی کسب مدال می‌کنند، سکوت مطلق کرده‌اند و صحبتی از این افتخارآفرینی نمی‌کنند، نشان‌دهنده آن است که این افراد به‌دنبال سوء استفاده از شرایط برای منافع شخصی‌شان بوده‌اند.

وی با بیان این که متاسفانه وقتی مسائل سیاسی وارد موضوعات می‌شود، شاهد ظلم و جفا به ورزشکاران هستیم، اظهار داشت: در ورزش کشتی به دلیل موضع گیری مناسب مدیریت فدراسیون کشتی ایران، جوسازی‌هایی صورت گرفته است. ما برای اولین بار در چهار بخش نوجوانان و جوانان فرنگی و آزاد صاحب قهرمانی شدیم و این سابقه نداشته است. ما در بخش بزرگسالان نیز در بخش فرنگی صاحب مقام نایب‌قهرمانی جهان شدیم و این که این موضوع دیده نشود، ظلم در حق فدراسیون کشتی و رئیس فدراسیون است.

آخوندی تاکید کرد: یکی از وظایف ذاتی شهرداری تهران توجه به ورزش است و انتظار داریم که مدیریت شهری به ورزش و به‌ویژه رشته کشتی توجه جدی داشته باشد.

آرامش و امنیت در ورودی شهر تهران از مسافران سلب شده است

زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تهران نیز در جلسه امروز گفت: تعیین تکلیف مسائل پایانه‌های مسافربری غرب تهران موضوع مهمی است‌. حسب گزارشات مردمی آسیب‌های اجتماعی را در پایانه غرب شاهد هستیم و تکثر این آسیب‌ها به گونه‌ای است که نام بردن از آن در صحن شورا صورت مناسبی ندارد.

وی با بیان این که آرامش و امنیت در ورودی شهر تهران از مسافران سلب شده است، تاکید کرد: پایانه مسافربری به شکل ماهیتی ورود آسیب‌ها را تسهیل می‌کند و در پایانه غرب این آسیب‌ها را شاهد هستیم، لذا از شهردار تهران انتظار می‌رود ضمن تعیین تکلیف برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی این پایانه، گزارش اقدامات در این زمینه را ارائه کند.

با وجود تمام شدن تابستان، راه‌اندازی سازمان گردشگری تهران به نتیجه نرسید

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت کامبیز مصطفی‌پور شهردار اسبق منطقه ۱۴، اظهار کرد: ایشان در تماس با بنده در ایام پیش از اربعین نسبت به مشکلات نیروی انسانی از جمله قطع حقوق و مساله کارت‌زنی این نیروها گلایه داشت و تاکید ما این است که شأن نیروهای انسانی باید حفظ شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن «روز گردشگری» تاکید کرد: اقتصاد گردشگری و تاثیر آن بر روان جامعه موضوع مهمی بود و با وجود تذکرات کتبی و شفاهی و تمام شدن تابستان، راه‌اندازی سازمان گردشگری تهران به نتیجه نرسید. ما درد را مشخص و درمان را مصوب کردیم، اما کارها به نتیجه نرسید.

علوی در پایان ضمن تقدیر از کمیسیون ماده ۵ شهر تهران و کمیسیون شهرسازی شورا برای تعیین تکلیف محلات کن و فرحزاد به عنوان مقاصد گردشگری، خاطرنشان کرد: امیدواریم لایحه پروانه مرمت که مدتی است در شورا باقی مانده است، زودتر تعیین تکلیف و مرمت آثار تاریخی تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز