خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

سال آبی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۵۹

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سال آبی اخیر (یکم مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۲۰ درصدی متوسط بارندگی‌ها در کشور نسبت به میانگین بلندمدت (شرایط نرمال) به پایان رسید و سومین سال متوالی کم‌بارش ایران را رقم زد.

به گزارش ایلنا، سحر تاج‌بخش مسلمان در این باره گفت: سال آبی اخیر از اول مهرماه سال ۱۴۰۱ شروع شد و تا پایان ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ ادامه داشت که متاسفانه مانند دو سال آبی قبل از آن، این سال نیز با کاهش بارش به اتمام رسید.

وی افزود: توزیع بارش سال آبی گذشته در همه نقاط کشور یکسان نبود، به طوری که بدترین شرایط در حاشیه شرقی کشور بخصوص در استان خراسان رضوی رخ داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بیشترین کم‌بارشی در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد، همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز مثل تهران، قزوین و سمنان نیز شرایط بارشی خوب نبود، به نحوی که پس از خراسان رضوی بیشترین کم‌بارشی‌ها در این مناطق اتفاق افتاد.

تاج‌بخش اضافه کرد: همان‌طور که در گذشته پیش‌بینی کرده بودیم، در سال آبی اخیر در برخی استان‌های واقع در زاگرس جنوبی نظیر کهگیلویه و بویراحمد شرایط بارشی خوبی رقم خورد.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، دو سال گذشته را نیز با کاهش بارش در کشور سپری کردیم و این مساله شرایط را به‌مراتب وخیم‌تر کرده است. این یعنی این که ما سه سال متوالی در کشور کمبود بارش داشته‌ایم. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مصارف آبی کشور، ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب در شرایط کنونی بدیهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز