خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فاوا خبر داد؛

جزئیات اجرای طرح «کیف پول شهروندی» در تهران/ شارژ کارت بلیت مترو و بی‌آرتی از اول مهرماه الکترونیکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۳۶

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح «کیف پول شهروندی» در پایتخت همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا از سایت شهر، سعید جهانی با اشاره به آغاز فعالیت «کیف پول شهروندی» همزمان با آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ABT که پیش از این وعده اجرای آن را داده بودیم، پرداخت از این پس مبتنی بر کیف پول شهروندی خواهد بود که فاز اول این طرح در مترو اجرایی می‌شود. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل کیف پول خود را شارژ کنند، یادآور شد: با اجرای این طرح دیگر نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی برای شارژ کارت بلیت نیست و شهروندان پس از شارژ حساب خود در کیف پول شهروندی می‌توانند از طریق QR کد پرداخت هزینه را در مترو انجام دهند. 

وی با تأکید بر اینکه این امکان فراهم شده که کارت به کیف پول متصل شود و در واقع شارژ کارت مبتنی بر شارژ کیف پول باشد، تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه یکصد و هفتاد و هشتم شورای اسلامی شهر تهران، هر شهروند با فعال کردن کیف پول در تلفن همراه خود، از ۳۰ درصد تخفیف در ماه مهر برخوردار خواهد شد؛ پیش از این تخفیف استفاده از کیف پول ۱۰ درصد تعیین شده بود که با مصوبه شورا به ۳۰ درصد در ماه اول رسید. 

جهانی با اعلام اینکه طرح ABT از ابتدای مهرماه در تهران عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست در مترو و خطوط بی‌آرتی، شهروندان می‌توانند از طریق کیف پول شهروندی حساب کارت بلیت خود را شارژ و مبالغ را پرداخت کنند. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در سطح شهر در خصوص نحوه دریافت اپلیکیشن کیف پول شهروندی در روزهای پیش رو انجام خواهد شد، گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن از ابتدای مهرماه سطح جدیدی از خدمات‌رسانی را تجربه کنند. 

وی با تأکید بر اینکه کیف پول شهروندی سقف اعتبار ندارد، یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر حذف سقف اعتباری، در صورت مفقودی کارت بلیت امکان بازگشت اعتبار با ساز و کارهای پیش‌بینی شده در اپلیکیشن وجود دارد و از طرفی دیگر استفاده از کیف پول شهروندی در چندین نقطه که به تدریج تحت پوشش طرح ABT قرار می‌گیرند، امکان‌پذیر می‌شود. 

جهانی اعلام کرد: این امکان وجود دارد که در صورت مفقود شدن کارت بلیت و جلوگیری از سوء استفاده سایر افراد از کارت مفقودی، شهروندان به راحتی با مراجعه به حساب کاربری خود، کارت را باطل کنند. 

گفتنی است بنابر اعلام شهردار تهران، ارائه ۱۸ خدمت در مراکز خدماتی شهرداری از جمله مترو، بی‌آرتی، اتوبوس‌های خصوصی و ملکی، فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره‌بار و اماکن ورزشی به تدریج تحت پوشش طرح «کیف پول شهروندی» قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز