خبرگزاری کار ایران

در اجلاس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار مطرح شد؛

امکان بهره‌مندی از همکاری ۱۴۰ هزار نخبه هلال احمر برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۲۷۱

رئیس جمعیت هلال احمر بر امکان بهره‌مندی از ظرفیت همکاری ۱۴۰ هزار نخبه داوطلب این جمعیت برای مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که از این میان ۱۴۰ هزار نفر نخبه هستند و می‌توان از ظرفیت و همکاری این افراد برای اجرای برنامه‌ها و راهکارهای مقابله با توفان‌های ناشی از گرد و غبار اقدام کرد.

وی با تاکید بر این که داوطلبان هلال احمر نقش بسیار مهمی در انجام اقدامات بشردوستانه دارند، گفت: جمعیت هلال احمر در توسعه روابط بین‌الملل اقدامات موثری انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی شده است. همچنین در زلزله سوریه و ترکیه جزو اولین کشورهایی بودیم که در منطقه حضور پیدا کردیم و صلیب سرخ جهانی از ایران تقدیر کرد و رئیس‌جمهور ترکیه نیز نشان صلیب سرخ را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داد.

کولیوند همچنین به آموزش همگانی محله‌محور و آموزش خودامدادی و دگرامدادی در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این جمعیت در جهت پیشگیری از حوادث و آموزش به مردم اقدامات موثری انجام می‌دهد. بر اساس همین آموزش‌ها می‌توان در جهت اقدامات مقابله با توفان‌های گرد و غبار عمل کرد.

کولیوند گفت: مدتی پیش به‌منظور پیشگیری از وقوع تغییرات اقلیمی در بسیاری از شهرهای ایران توسط ۱۰ هزار داوطلب جوان برای پیشگیری از آثار مخرب تغییرات اقلیمی، ۱۰۰ هزار نهال کاشته شد و این اقدام در کمتر از ۲۰ دقیقه در سراسر کشور صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت یک جمعیت ملی پیش‌رو است و اقدامات موثری برای پیشگیری، آموزش و مقابله با بلایای طبیعی انجام می‌دهد. همچنین در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کاپ ۲۷ شرکت کرد و در کاپ ۲۸ هم مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین از آمادگی جمعیت هلال احمر برای توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار و انتقال تجربیات به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر نقش اساسی در کمک‌رسانی فوری به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف اعم از حوادث حوادث و بلایای طبیعی دارد و برای افزایش تاب‌آوری جامعه نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز