خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم پذیرش دانشجو در برخی مراکز جهاددانشگاهی در راستای هم‌افزایی و ساماندهی است/ دانشجویان نگران ادامه تحصیل و مدرک خود نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۱۴

رئیس جهاددانشگاهی درباره ساماندهی واحدهای دانشگاهی جهاددانشگاهی گفت: در بعضی از واحدهای دانشگاهی ما رشته‌های خیلی خوبی وجود دارد. اگر بتوانیم همه واحدهای دانشگاهی خودمان را در پوششی کارآمد دور هم جمع کنیم، موثرتر خواهند بود.

«حسن مسلمی نائینی» رئیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد آمایش و ساماندهی واحدهای دانشگاهی جهاددانشگاهی و اخباری که در مورد تعطیلی بعضی از واحدهای آن شنیده می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه برخی واحدهای دانشگاهی ما بعضا بدهی دارند همچنین به دلیل آنچه دولت گفته که ارگان‌های گوناگون مانند هلال احمر، شهرداری‌ها، جهاددانشگاهی و… نمی‌توانند واحد دانشگاهی علمی کاربردی داشته باشند، تصمیم بر آن است که دانشگاه‌های ما ساماندهی شود. 

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: درخصوص برخی واحدها این امکان وجود ندارد تا آن‌ها را در واحد یا دانشگاه‌های دیگری ادغام کنیم. اما دانشجویان نگران نباشند؛ ما تا پایان تحصیلات آن‌ها همراه‌شان هستیم و واحددانشگاهی آن‌ها نیز پابرجا خواهد ماند فقط دانشجوی جدید جذب نمی‌کند. 

مسلمی نائینی اضافه کرد: در خصوص برخی از واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی جهاددانشگاهی این امکان وجود دارد که افراد به سایر واحدهای مشابه رفته و ادامه تحصیل هم بدهند و دانشگاه‌های خصوصی دیگر هم می‌توانند در این رابطه ما را همراهی کنند. بازهم تاکید می‌کنم از نظر ادامه تحصیل و دریافت مدرک فارغ التحصیلی مشکلی برای هیچ کدام از دانشجویان ما به وجود نمی‌آید. 

استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: به وزارتخانه نیز اعلام کرده‌ایم که امکان جابه‌جایی برخی واحدهای دانشگاهی ما وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در مراکزی مشابه مراکز ما منتقل شوند. به طور کلی در آمایش دانشگاه‌ها تلاش بر این است که واحدهای دانشگاهی موثرتر واقع شوند. ما موسسات کوچکی هم داریم که اگر با سایر موسسات ادغام شوند و به هم افزایی برسند، طبیعتا خیلی بهتر می‌توانند کار کنند تا اینکه جداگانه باشند. 

مسلمی نائینی گفت: ما برای آمایش واحدهای خودمان ۶ ماه فرصت خواسته‌ایم تا به دقت روی این موضوع کار شود. هم افزایی و ساماندهی واحدها این امکان را ایجاد می‌کند تا واحدهای دانشگاهی جهاددانشگاهی بین سایر دانشگاه‌های کشور حتی دانشگاه‌های دولتی قد علم کنند. در بعضی از واحدهای دانشگاهی جهاددانشگاهی رشته‌های خیلی خوبی وجود دارد. اگر بتوانیم همه واحدهای دانشگاهی خودمان را در پوششی کارآمد دور هم جمع کنیم، موثرتر خواهند بود و دیگر شاهد واحدهای کوچک نخواهیم بود. 

او تاکید کرد: ما برنامه‌های پیشنهادی متعددی برای تحقق آمایش دانشگاه‌های خودمان مدنظر داریم. مثلا شاید برای همه واحدهای دانشگاهی جهاد یک نام مشخص بگذاریم و فقط در هر استان شعبی داشته باشند و با نام شعبه استانی خود مشخص شوند. چیزی شبیه دانشگاه آزاد اسلامی تا دیگر هر واحد ما مستقل برای خودش نباشد و یکپارچگی ایجاد شود. قطعا اگر واحدهای دانشگاهی ما با هم باشند قوی‌تر هم می‌شوند. آمایش واحدها دسترسی به وسایل و تجهیزات را نیز آسان‌تر می‌کند. 

مسلمی نائینی با تاکید به اینکه جای نگرانی برای دانشجوها وجود ندارد و ارزش مدرک و امکان ادامه تحصیل برای همه دانشجوها برقرار است، اظهار کرد: اگر واحدی اعلام کرده که در ترم جدید دانشجو نمی‌پذیرد منظور پذیرش ورودی جدید است و مشکلی برای کسانی که پیش‌تر در واحدی مشغول به تحصیل شده‌اند، وجود ندارد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده که چه تعداد واحد دانشگاهی جهاددانشگاهی قرار است ادغام یا تجمیع شود، افزود: فعلا روی این طرح کار می‌شود و باید بررسی کرد. برخی شهرها ممکن است دیگر هیچ واحدی نداشته باشیم و اگر مرکزی هست برای اینکه دانشجوها به مشکلی برنخورند تا پایان تحصیل آن‌ها باید برقرار می‌ماند. بعد از بررسی‌ها تعداد تجمیع و ادغام‌ها را هم اعلام می‌کنیم و تمام هدف ما بهتر شدن کیفیت و وضعیت تحصیلی افراد در جهاددانشگاهی است.

 

انتهای پیام/
فاطمه رستمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز