خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین تشریح کرد:

اقدامات شهرداری‌های کلانشهرها در مرزهای هشت‌گانه و شهرهای عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۳۲۰

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اقدامات این کمیته خدمات را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در تشریح اقدامات کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) یکی از ۱۸ کمیته تعیین‌شده از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور است. این کمیته براساس وظایف و ماموریت‌های تعیین‌شده در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، باشماق، ریمدان و میرجاوه و کشور عراق به خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع) خواهد پرداخت. 

وی افزود: در مرز مهران شهرداری‌های کلانشهرهای اراک، کرج، ساری، قزوین و شهرداری‌های مناطق ۵ و ۱۱، مرز زرباطیه شهرداری منطقه ۲، مرز شلمچه کلانشهر شیراز و شهرداری منطقه ۱، مرز چذابه شهرداری‌های اهواز، اصفهان، یزد و شهرداری منطقه ۳، مرز خسروی شهرداری‌های کرمانشاه و اردبیل و شهرداری منطقه ۲۲، مرز ریمدان شهرداری‌های کرمان و بندرعباس، مرز میرجاوه شهرداری زاهدان، مرز باشماق شهرداری سنندج و مرز تمرچین شهرداری‌های ارومیه، زنجان و تبریز مستقر خواهند شد و به ارائه خدمات در حوزه خدمات شهری به زائران حسینی می پردازند. 

نظری به اعزام و استقرار ماشین‌آلات و نیروهای انسانی کلانشهرهای ایران در مرزهای هشت‌گانه اشاره کرد و گفت: در مرزهای هشت‌گانه ۳ هزار و ۳۴۰ نفر نیروی انسانی، ۶۲۹ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی و حمل متوفیان، ۲ هزار و ۲۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ۱۳۷ تانکر آب و ۱۰۵ مه‌پاش مستقر شده‌اند. همچنین ۶۱۵ دستگاه اتوبوس نیز در کشور عراق مستقر می‌شوند که برای جابه‌جایی زائران عزیز از مرز زرباطیه تا کوت فعالیت خواهند کرد. 

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور به محل فعالیت شهرداری کلانشهرها در کشور عراق پرداخت و گفت: در شهر کربلا شهرداری‌های تهران، رشت، همدان و اصفهان، در شهر نجف شهرداری‌های تهران، مشهد و کرج، در شهر کوفه شهرداری‌های تهران، در مسیر نجف به کربلا عمود ۱۰۷۰ تا ۱۱۷۰ شهرداری‌های تهران، قم و نیروهای خادم‌یار و در شهرهای کاظمین و سامرا نیز شهرداری‌های تهران مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات به زوار حسینی(ع) می‌پردازند. 

معاون شهردار تهران برنامه عملیاتی کمیته خدمات شهری ستاد اربعین در کشور عراق را برشمرد و گفت: در شهرهای کربلا، نجف، طریق، کوفه، سامرا و کاظمین ۲۷۰۰ نیروی انسانی از کلانشهرها، ۱۳۷ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی، ۲۸۰ دستگاه اتوبوس، ۴۲۰ چشمه سرویس بهداشتی، لباس مناسب، تجهیزات کاری و انفرادی، مخزن و کیسه زباله به تعداد مورد نیاز و اسکان ۵۰۰۰ نفر در محل‌های تعیین شده از جمله مواردی است که توسط کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کشور تامین و ارسال شده است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور خاطرنشان کرد: آمادگی و رفع نواقص سایت‌های خدمات شهری، نظافت، جمع‌آوری و انتقال پسماند، شست‌وشو و پاکسازی المان‌ها و معابر، راه‌اندازی و نگهداشت سرویس‌های بهداشتی و حمام، استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی، انجام تبلیغات محیطی، ارائه خدمات حمل‌ونقل به زائران، نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی و هماهنگی و ایجاد شرایط مناسب جهت توزیع غذای گرم توسط خیران از جمله فعالیت‌های ضروری و مهم کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کشور در مرزها به شمار می‌رود. 

به گفته نظری، کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور برای برپایی اربعین حسینی در ایران و کشور عراق از ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف شهرداری‌ها در برپایی مواکب با همکاری کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین و نیز از ظرفیت نیروهای مردمی داوطلب (بخش خصوصی در زمینه خدمات عمومی و بخصوص موضوع پسماند) نیز استفاده کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز