خبرگزاری کار ایران

جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش ریاضی» منتشر شد/ تغییرات کتب درسی و تاثیر آن بر عملکرد دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۴۰

جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش ریاضی» در مطلبی اهمیت آموزش معلمان و تغییر رویکرد و همسو شدن‌آن‌ها با برنامه‌های جدید آموزشی را شرح می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ فصلنامه تخصصی رشد آموزش ریاضی از گروه مجلات علوم پایه و فنی به عنوان جزئی از بسته‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو – معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد. 

در یکصد و چهل‌وسومین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی یادداشتی با عنوان «همسویی با برنامه‌های جدید آموزشی؛ نقطه آغاز تحول» به قلم دکتر خسرو داودی منتشر شده است. نویسنده در این یادداشت اهمیت آموزش معلمان و تغییر رویکرد و همسو شدن‌آن‌ها با برنامه‌های جدیدی آموزشی را شرح می‌دهد.

وی با اشاره به نتایج مطالعات تیمز پیش و پس از تغییرات کتاب‌های درسی ریاضی به بررسی دلایل‌عدم تغییرات در نتایج این مطالعات پرداخته و به این سؤالات پاسخ داده است: چرا با تغییر کتاب‌های درسی ریاضی، تغییر معناداری در نتایج عملکرد دانش‌آموزان مشاهده نشد؟ آیا این موضوع نشان می‌دهد تغییر برنامه یا کتاب‌های درسی در آموزش ریاضی کشور تأثیری نداشته است؟ پس عامل تأثیرگذار چیست؟ در اجرا، چه عواملی تغییرات کتاب‌های درسی را بی‌اثر یا کم‌اثر می‌کنند؟ اگر برنامه کتاب درسی نقطه شروع تحول و تغییر نیست، پس این نقطه کجاست؟ 

معلمان، دانشجو – معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این شماره از رشد آموزش ریاضی مطالبی چون: مجلات ریاضی، فرصت دانایی؛ همسویی با برنامه‌های جدید آموزشی؛ شخصی‌سازی مسئله‌های کلامی ریاضی در دوره ابتدایی؛ مسئله‌های کلامی در آموزش ریاضی؛ سنجش آغازین درس ریاضی با فن شاد پرش متفکرانه؛ چالش‌های تدریس هم‌نهشتی مثلث‌ها؛ ارزشیابی مستمر پویا و الکترونیکی درس ریاضی با نرم‌افزار؛ ریاضی‌وار بیندیشیم و گفت‌وگو کنیم؛ بعضی اشتباه‌های رایج در اثبات‌ها؛ اثبات به روش فرانسوا ویت و گزارشی از «عصرانه ریاضی» با دکتر مهدی بهزاد را می‌خوانند. 

فایل PDF و نسخه چاپی فصلنامه‌های تخصصی رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش می‌رسد.

برای ثبت نام در وبگاه و خرید نشریات رشد اینجا را انتخاب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز