خبرگزاری کار ایران

سالانه ۱۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران اعطا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۷۸

رئیس دانشگاه تهران و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توافق کردند که در اقدامی فوری نسبت به تأمین منابع لازم برای اعطای وام قرض‌الحسنه به دانشجویان علاقمند به شرکت در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین اقدام نموده و با توجه به محدودیت زمان، به زودی ساز و کار اعطای این وام به دانشجویان علاقمند دانشگاه تهران اعلام شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که در محل دفتر رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، با استقبال از اعلام آمادگی مدیرعامل این بانک به منظور ارائه خدمت جهت اعطای وام قرض‌الحسنه به دانشجویان دانشگاه تهران که علاقمند به شرکت در مراسم معنوی و باشکوه پیاده‌روی اربعین امسال هستند، گفت: قریب ۵ هزار دانشجوی دانشگاه تهران متقاضی شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی هستند که پوشش این حجم از تقاضا نیازمند طراحی راه‌های غیرتمرکزگرا برای ارائه تسهیلات به دانشجویان است.

مقیمی تصریح کرد: ظرفیتی که به صورت متمرکز و با محوریت اجرایی تشکل‌های دانشجویی و هیئت‌های مذهبی دانشگاه تهران عازم سفر معنوی اربعین می‌شوند محدود است، بنابراین با فراهم آمدن زمینه برای اعطای وام قرض‌الحسنه به جمعیت چشمگیر دانشجویان متقاضی حضور در پیاده‌روی اربعین، می‌توانیم در ارائه تسهیلات به دانشجویان جهت اعزام انفرادی و غیرمتمرکز آن‌ها سهیم باشیم. 

رئیس دانشگاه تهران همچنین از توافق با رئیس دانشگاه فنی عراق به منظور تخصیص فضاهایی در راستای استقرار کاروان‌های دانشجویی دانشگاه تهران در نجف اشرف و همچنین در مسیر بین نجف و کربلا خبر داد و از تشکل‌های بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه تهران که در قالب هیئت عاشقان ثارالله (ع) نسبت به اعزام اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران به مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین اقدام می‌کنند، قدردانی کرد. 

مقیمی در بخش دیگر سخنانش، با اشاره به مصوبه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد و توافق سه جانبه دانشگاه تهران، بانک تجارتی ایران و اروپا و بانک کشاورزی به منظور بهره‌مندی دانشگاه تهران از تسهیلات فاینانس ۱۵۰ میلیون یورویی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، گفت: ۱۵ درصد از این تسهیلات که معادل ریالی آن در حال حاضر برابر با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود باید توسط دانشگاه تهران به عنوان وام‌گیرنده تأمین شود. با برخی بانک‌ها و نهادهای علمی و فناوری به منظور فراهم نمودن بخشی از این سرمایه مذاکره نموده‌ایم و علاقمند به ورود و شراکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به این حوزه ملی هستیم چراکه در نهایت با محقق شدن این تسهیلات شاهد راه‌اندازی یک آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه تهران خواهیم بود که در اختیار جامعه علمی ایران و صنایع متقاضی قرار خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه تهران همچنین به فعالیت‌های خیریه از سوی دانشگاهیان نیک‌اندیش اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان اشاره کرد و گفت: نهادها و تشکل‌های خیریه متعددی در دانشگاه تهران شکل گرفته است که فعالیت‌های آن‌ها در طول سال به صورت مستمر جریان دارد اما در زمان‌هایی مانند آغاز سال تحصیلی اوج می‌گیرد و به سمت تهیه بسته‌های آموزشی و لوازم‌التحریر برای دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت معطوف می‌گردد. علاقمند هستیم که از تسهیلات و حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور گسترش فعالیت‌های این تشکل‌های خیریه دانشگاهیان بهره‌مند شویم. 

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران، گسترش همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان مجموعه‌ای با رویکرد انقلابی و خیریه‌ای را منطبق بر راهبرد دانشگاه تهران در افزایش تعاملات بین دستگاهی دانست و آمادگی دانشگاه تهران را برای کمک به تقویت جایگاه بانک مذکور با استفاده از ظرفیت علمی اساتید اعلام نمود. وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های استادان و دانشجویان جهادی دانشگاه تهران در زمینه محرومیت‌زدایی پرداخت و از حضور قریب ۲۰۰ دانشجوی جهادی دانشگاه تهران در مناطق محروم استان لرستان در مرداد ماه جاری خبر داد و افزود: علیرغم محدودیت‌های مالی، منابعی برای حمایت از این فعالیت‌ها تخصیص داده‌ایم؛ چون ورود دانشگاه به حوزه محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور را در چارچوب مسئولیت اجتماعی دانشگاه ضروری می‌دانیم و به همین جهت از هر گونه حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای استمرار، تقویت و گسترش فعالیت‌های محرومیت‌زدایی استقبال می‌کنیم. 

«سید سعید شمسی‌نژاد»، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این نشست با اعلام اینکه در ۱.۵ سال اخیر منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۷۰ همت به بیش از ۲۰۰ همت رسیده است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارای بالاترین سرعت رشد منابع بانکی در بین بانک‌های کشور بوده و تعداد مشتریان این بانک در این بازه زمانی، از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۵ میلیون مشتری رسیده است. همچنین طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم که بر این اساس، میزان تسهیلات اعطایی بانک از ۳۰ همت به ۱۱۴ همت تسهیلات رسیده است و دورنمای بانک این است که منابع بانک را ظرف سه سال آینده به بیش از ۱۰۰۰ همت برسانیم. 

شمسی‌نژاد از راه‌اندازی ساختمان مرکز نوآوری و تحقیقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا یک ماه دیگر خبر داد و با اعلام آمادگی به منظور جلب همکاری دانشجویان نخبه دانشگاه تهران در این مرکز، خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه را به صورت علمی و تخصصی به درون کسب‌وکارها می‌بریم و امیدواریم به برکت قرض‌الحسنه و با کمک‌هایی که ذی‌نفعان از جمله دانشگاهیان و نخبگان به بانک انجام می‌دهند، بتوانیم قرض‌الحسنه را از مهجوریت درآوریم. 

وی با اعلام اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته اعطای وام به یک هزار شرکت دانش‌بنیان را تعهد کرده است، گفت: برای پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون سپرده‌گذاری به ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه تهران دارای آمادگی کامل هستیم. 

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین پیشنهاد برگزاری همایش «ظرفیت‌های بانکداری قرض‌الحسنه و چشم‌اندازهای آن» با مشارکت دانشگاه تهران را مطرح کرد که مورد موافقت رئیس دانشگاه تهران قرار گرفت. 

در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه به منظور پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و همچنین تخصیص اعتبار معادل ۵ درصد مجموع مبلغ حقوق و دستمزد ماهیانه با دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه توسط این بانک جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران، بین رئیس دانشگاه و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شد. 

«احمد نوحه‌گر»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه، با اعلام اینکه دانشگاه تهران دارای نزدیک شش هزار کارمند و ۲۲۰۰ عضو هیأت علمی است، اعلام کرد: عملیات پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران از شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت می‌گیرد. بنابراین لازم است که این بانک نسبت به ایجاد یک شعبه در دانشگاه تهران اقدام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز