خبرگزاری کار ایران

نحوه دریافت کارت‌بلیت متروی خبرنگاران در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۰۰

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران نحوه صدور یا تمدید کارت‌بلیت مترو برای خبرنگاران در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیگیری‌های ما از روابط‌عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت کارت‌بلیت متروی خبرنگاران در سال جدید از این حکایت دارد که از تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ فرآیند صدور کارت‌بلیت متروی تهران و حومه برای خبرنگاران آغاز شده است؛ به نحوی که در حال حاضر کارت‌بلیت خبرنگارانی که از قبل این کارت‌ها را دارند، تمدید می‌شود و برای خبرنگارانی که کارت‌بلیت ندارند، کارت‌های جدید صادر خواهد شد. 

براساس اعلام سازمان فاوای شهرداری تهران، خبرنگارانی که می‌خواهند کارت‌بلیت قبلی خود را تمدید کنند یا کارت‌بلیت جدید بگیرند، برای این که هویت‌شان به عنوان خبرنگار احراز شود، باید با در دست داشتن کارت ملی و کارت خبرنگاری خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند. البته افرادی که پیش از این کارت‌بلیت متروی خبرنگاری نگرفته‌اند و می‌خواهند کارت جدیدی دریافت کنند، باید یک قطعه عکس ۳×۴ نیز به همراه داشته باشند. 

مراجعه خبرنگاران به دفاتر خدمات الکترونیک شهر برای احراز هویت آنها انجام می‌شود، به نحوی که براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان فاوای شهرداری، اگر نام هر فرد به عنوان خبرنگار در فهرستی که از سوی وزارت ارشاد به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شده است، وجود داشته باشد، صدور یا تمدید کارت‌بلیت متروی خبرنگاری برای آن فرد تایید می‌شود. 

پس از تایید هویت خبرنگاران در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، اگر افراد از قبل کارت‌بلیت خبرنگاری داشته باشند، باید یک بار به یکی از ایستگاه‌های مترو مراجعه کنند و اولین باری که کارت خود را روی گیت ورود به ایستگاه بگذارند، کارت‌بلیت آنها به صورت خودکار تمدید خواهد شد. 

اما اگر افراد از قبل کارت‌بلیت خبرنگاری نداشته باشند، در صورتی که هویت آنها به عنوان خبرنگار توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر تایید شود، به دو صورت می‌توانند کارت‌های جدید را دریافت کنند؛ روش اول این است که این افراد مشخصات خود را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه دهند تا کارت مربوطه برایشان از طریق پست ارسال شود، روش دوم نیز این است که این افراد به ایستگاه‌های منتخب مراجعه و کارت‌بلیت خود را به صورت حضوری دریافت کنند. البته در حال حاضر فقط ایستگاه متروی صادقیه به عنوان ایستگاه منتخب در این زمینه فعالیت می‌کند. 

روابط‌عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران تاکید کرده است که کارت‌بلیت متروی خبرنگاری تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری استفاده نمی‌کنند؛ یعنی اگر افراد در حال حاضر در حال استفاده از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران باشند، نمی‌توانند کارت‌بلیت متروی خبرنگاری را دریافت کنند. 

سازمان فاوای شهرداری تهران براساس فهرستی که از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دریافت کرده است، با کمک دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دسترسی افراد مشخص‌شده به عنوان خبرنگار را به این کارت‌ها فعال می‌کند. فهرست معاونت حمل‌ونقل شهرداری نیز براساس تایید وزارت ارشاد و اسامی خبرنگارانی که از گذشته توسط رسانه‌ها به عنوان خبرنگار برای این وزارتخانه ارسال شده، تهیه شده است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، در حال حاضر خبرنگاران می‌‌توانند برای تمدید کارت‌بلیت خبرنگاری مترو یا دریافت کارت‌های جدید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند. 

گفتنی است، مبلغ شارژ کلیت‌بلیت متروی خبرنگاری ۴۰۰ هزار تومان است که در طول یک سال قابل استفاده خواهد بود و امکان شارژ مجدد آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز