خبرگزاری کار ایران

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پنجاه ساله شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۸۵۲

روسای ادوار مختلف مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در مراسم نکوداشت 50 سالگی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، تجارب و درس آموخته‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌ عمومی مرکز مطالعات ‌و برنامه‌ریزی شهر تهران، مراسم نکوداشت پنجاه سالگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با حضور عطاالله رفیعی‌آتانی، رئیس فعلی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و روسای ادوار مختلف مرکز از جمله حسنعلی نجفی‌منش، حسن ابوتراب، سیدموسی پورموسوی، محمدتقی امان‌پور، محمدرضا جوادی یگانه، محمدحسین بوچانی و جمعی از معاونان و مدیران مرکز مطالعات برگزار شد. 

در ابتدای جلسه  عطاالله رفیعی‌آتانی، رئیس فعلی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ضمن ابراز خوشحالی از حضور روسای ادوار مختلف مرکز، بر لزوم تکریم بزرگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تأکید کرد و از اشتراک گذاری تجارب و دستاوردها و برنامه‌هایی که امکان تحقق در راستای موفقیت و اثرگذاری بیش از پیش مرکز را دارند به عنوان فرصتی ارزشمند یاد کرد.

وی افزود: پنجاه سالگی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با ارتقای مرکز و اتخاذ رویکرد پژوهشی مقارن شده است و این مهم نشان از اهمیت و جایگاه پژوهش از دید شهردار تهران است.

در ادامه هر یک از روسای ادوار مختلف مرکز به بیان تجارب و درس‌آموخته‌ها و توصیه‌های خود برای اثرگذاری مطالعات و پژوهش ‌ها در مدیریت شهری پرداختند و شناخت شهر تهران، ایجاد گروه مشاوران و کارشناسان خبره، لزوم تعاملات فراسازمانی، تجربه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران، ایجاد تعاونی ملی فراگیر همکاران مرکز مطالعات و ایجاد شورای عالی سیاست گذاری مدیریت شهری، عملیاتی کردن مدل توسعه پایدار و مدیریت یکپارچه شهری، ملی کردن مسئله تهران و ملی کردن جایگاه مرکز مطالعات به عنوان نهاد مطالعاتی جامع، رویای تهران، پیگیری نظام‌نامه سنجش و پایش پیشرفت شهر تهران، تعامل با مجمع نمایندگان استان تهران، تدوین سیاست‌های کلی نظام مدیریت شهری تهران و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری، عدم جدا بودن نهاد طرح‌های توسعه شهری با مرکز مطالعات، نظام جذب نیروی انسانی – از جمله مسائل و موضوعاتی بود که مطرح شد.

همچنین در این مراسم، مستندی از تاریخ 50 ساله مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پخش و از کتاب تألیفی هاشم آرام و ولی‌اله رستمعلی‌زاده با عنوان «نیم قرن دانش و پژوهش در مدیریت شهری» رونمایی شد. همچنین در پایان مراسم ضمن تجلیل از روسای پیشین و گرفتن عکس یادگاری، بر لزوم برگزاری چنین جلسات و به اشتراک گذاری تجارب و درس‌آموخته‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز