خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تصمیمی برای جابجایی زندان‌ها در شهر و استان تهران گرفته نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۱۲

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران درباره جابجایی زندان‌ها در استان‌ تهران گفت: در شهر و استان تهران در حال حاضر تصمیمی برای جابجایی زندان‌ها گرفته نشده است و از همین زندان‌های موجود استفاده می‌کنیم.

«محسن نائبی» معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا در تهران نیز جابجایی زندان‌ها صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: در شهر و استان تهران در حال حاضر تصمیمی برای جابجایی زندان‌ها گرفته نشده است و از همین زندان‌ها استفاده می‌کنیم.

وی  همچنین درباره سرانجام ساخت کلانتری‌ها در تهران ادامه داد: درباره ساخت کلانتری‌،  خوشبختانه ما در شهرستان‌های استان این روند را آغاز کرده‌ایم. از رویکردی که دولت سیزدهم داشته است برای تقویت بحث نظم و امنیت استفاده شده و معتقدیم مجموعه فراجا که یکی از شاخص‌های آن کلانتری‌ها است، می‌تواند در ارائه هر چه بهتر خدمات برای مردم تاثیرگذار باشد از همین‌رو ساخت کلانتری‌ها را در شهرهای استان تهران آغاز کرده‌ایم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در شهر تهران یک سری مشکلات مختلف در این زمینه وجود دارد. البته برخی از کلانتری‌ها نیز در شهر تهران افتتاح شده و به دنبال این هستیم که انشاءالله این مشکلات رفع شود.

نائبی ادامه داد: محدودیت‌های ما در شهر تهران بیش از شهرستان‌های استان است، اما با همت بلندی که وجود دارد هم در فرماندهی تهران بزرگ و هم ما در مجموعه استانداری تهران این موارد را پیگیری می‌کنیم تا شاهد این باشیم که به نسبت گسترشی که در شهر وجود دارد، این کلانتری‌ها را افتتاح کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ساخت کلانتری‌ها در استان تهران از کمک خیرین امنیت‌ساز نیز استفاده می‌کنید؟ گفت: یکی از موضوعاتی که مد نظر ما است همین خیرین امنیت‌ساز هستند ما تلاش می‌کنیم بتوانیم از این ظرفیت خیلی خوب که هر جا رفته است، باعث خیر شده، استفاده کنیم. خیرین هر کجا رفته‌اند باعث خیر و نیکی شده‌اند به سراغ مدرسه سازی رفته‌اند باعث خیر شده‌اند به بیمارستان‌سازی روی آوردند باعث خیر شده‌اند و به سراغ مسجد و ... نیز رفته‌اند باعث خیر و برکت شده‌اند ما هم در این جا از حضور خیرین استفاده خواهیم کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که ساخت کلانتری‌ها در کاهش وقوع جرائم می‌تواند تاثیرگذار باشد، از همین‌رو استفاده از خیرین امنیت‌ساز نیز در این حوزه مد نظر ما قرار دارد.

نائبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قرارگاه سرقت گفت: قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت را با جدیت در استانداری پیگیری می‌کنیم و این قرارگاه برای ما بسیار مهم است و هفته‌ای یکبار در این خصوص جلسه برگزار می‌کنیم در شهرستان‌ها نیز در مجموعه فرمانداری‌ها این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود، الحمدلله بسیار حرکت رو به جلوی خوبی در این قرارگاه شروع شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال انجام موضوعاتی هستند که ما از دو سال پیش آغاز کردیم. در بحث خودرو و خودروسازان اقدامات خوبی در خصوص ایمنی و پیشگیری از سرقت انجام شد و در خودروهای تولید جدید کمتر خودرویی به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرد. دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز اقداماتی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند از سهولت در سرقت پیشگیرانه باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: نمی‌گوییم که به نقطه مطلوب رسیده‌ایم، اما انشاءالله با همین روند که حرکت می‌کنیم امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

نائبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که گاهی اوقات کابل‌های برق و سیم‌های تلفن مورد سرقت قرار می‌گیرد برای جلوگیری از این سرقت‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟ گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه نیز در قرارگاه سرقت حضور پیدا می‌کنند و اقدامات پیشگیرانه‌ای را نیز در این خصوص آغاز کرده‌اند و کابل‌ها را از مس به آلومینیوم تبدیل می‌کنند و همچنین درخصوص ایمن‌سازی دریچه‌های فاضلاب اقداماتی را انجام داد‌ه‌اند و قفل‌هایی تعبیه و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده‌اند تا دیگر شاهد سرقت این موارد نیز در شهر تهران نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز