خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه:

اختصاص ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲/ تغییر الگوی کشت به صورت عملیاتی در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۰۹۱

استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر این که تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز این دریاچه به صورت عملیاتی در دستور کار است، گفت: به وعده هر سه ماه یکبار افتتاح یک طرح برای احیای دریاچه ارومیه عمل شده، اما نجات دریاچه نیازمند همراهی مردم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در شانزدهمین جلسه کمیته استانی نجات دریاچه ارومیه که با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، افزود: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در حوزه سخت‌افزاری با سرعت در حال پیشرفت بوده و تا پایان سال شاهد به نتیجه رسیدن بخش قابل توجهی از این اقدامات خواهیم بود. 

وی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه نرم‌افزاری، تدابیر لازم برای تشدید نظارت بر کنترل میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اندیشیده شده و اجرای آن نیازمند حمایت در سطح ملی است. 

استاندار آذربایجان غربی به اختصاص ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به صورت عملیاتی در دستور کار بوده و موفقیت آن نیازمند همراهی مردم است. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان این که رویکرد اصلی کنونی اجرای برنامه‌های نرم افزاری در کنار اقدامات سخت‌افزاری است، خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن کشاورزی، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کاهش کشت محصولات آب‌بر، از ضروریات امروز احیای دریاچه ارومیه است. 

معتمدیان، احیای دریاچه ارومیه را از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم دانست و افزود: با جلوگیری از خشکی دریاچه ارومیه، جلوی تهدیدات و آسیب‌های بسیاری که می‌تواند متوجه مردم منطقه باشد، گرفته خواهد شد. 

وی در پایان با قدردانی از تامین حقابه تالاب‌های منطقه، تصریح کرد: مطالعات دانشگاهی و اقدامات و برنامه‌های مثبت دولت‌های قبلی درخصوص احیای دریاچه ارومیه با جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز