خبرگزاری کار ایران

موفقیت دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی ریاضی IMC

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۴۸

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک دیپلم افتخار در سی‌امین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی ریاضی دانشجویان بلغارستان IMC ۲۰۲۳ شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، تیم شش نفره ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی جواد ابراهیمی بروجنی موفق به کسب رتبه نهم مسابقات بین‌المللی ریاضی بلغارستان IMC ۲۰۲۳ شد. 

در این دوره از مسابقات، علی میرزایی اناری، امیرمحمد قوی، جواد فرخ‌نژاد و محمد شاهوردی موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین مهدی شاولی مدال نقره این دوره را به خود اختصاص داد و نیما عمویی مبارکی موفق به دریافت دیپلم افتخار شد. 

گفتنی است؛ سی‌امین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویان یا International Mathematics Competition for University Students (IMC) از ۳۰ جولای (۸ مرداد) توسط کالج لندن (UCL) در دانشگاه آمریکایی بلاگووگراد کشور بلغارستان به مدت یک هفته برگزار شد. 

این مسابقات هر سال با حضور دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جهان برنامه‌ریزی می‌شود که سال اول، دوم، سوم یا چهارم دانشگاه بوده و حداکثر سن شرکت کنندگان هم ۲۳ سال است و از طرفی سوالات مسابقات از مباحث جبر، آنالیز (حقیقی و مختلط)، هندسه و ترکیبیات و زبان آن هم انگلیسی است. 

در سی‌امین دوره مسابقات جهانی ریاضی دانشجویان، حدود ۴۰۰ دانشجو در قالب ۷۰ تیم از دانشگاه‌های جهان شرکت کرده بودند و تیم دانشگاه‌های سن‌پترزبورگ روسیه با ۳۱۰.۵۷ و دانشگاه Jagiellonian لهستان با ۲۷۰.۶۷ امتیاز رتبه‌های اول و دوم تیمی مسابقات را به دست آوردند. 

لینک مسابقات: https://www.imc-math.org.uk

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز