خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

ثبت ۱۷۰ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۲۹

رییس اورژانس تهران گفت: در سال گذشته کل تماس‌ها دو میلیون و ۶۰۰ هزار تماس بوده که از این تعداد ۱۷۰ هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده است. برخی‌ها در تماس با اورژانس اقدام به هتاکی می‌کنند با این افراد برخورد قاطع قضایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اسماعیل توکلی» رییس اورژانس تهران در نشست خبری خود که صبح امروز ۱۵ مردادماه برگزار شد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ اورژانس استان تهران شکل گرفت و ۲۵ درصد حجم ماموریت‌های کل کشور در استان تهران انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در سال گذشته قبل از اینکه اورژانس استان تهران تشکیل شود، در اورژانس تهران بیش از یک میلیون ماموریت و بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس برقرار شده است. 

وی ادامه داد: در ۴ ماهه ابتدای سال ۹۰۰ هزار تماس در استان تهران برقرار شده است. 

رییس اورژانس استان تهران با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی تصریح کرد: اولین مرکز اورژانس هوایی با قابلیت تعمیر و نگهداری بالگرد در بوستان ولایت راه اندازی شد. در سال گذشته بیش از ۴۵۰ سورتی پرواز بالگرد هواناجا انجام داد. 

وی ادامه داد: شرایط اورژانس تهران کاملا اورژانسی است و امیدوارم با کمک دولت و مجلس این شرایط نامناسب رفع شود. ما در استان تهران باید ۷۰۰ پایگاه داشته باشیم که در حال حاضر ۲۹۳ پایگاه فعال داریم و تلاش می‌کنیم این عقب ماندگی را جبران کنیم. 

توکلی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص هزار و ۸۰۰ نفر کمبود داریم و در حالت عادی به ازای هر پایگاه ۱۵ نیروی عملیاتی نیاز داریم که در حال حاضر ۶ نفر داریم همچنین درخصوص آمبولانس با کمبود مواجه هستیم بیش از ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور داریم و در تهران ۸۰ درصد ناوگان فرسوده است. 

وی درباره اورژانس بانوان گفت: مواردی در اورژانس وجود دارد که مختص زنان است و از همین رو این اورژانس راه اندازی شد و موفق هم‌بود ۴ پایگاه اورژانس بانوان در تهران داریم و قصد داریم این پایگاه‌ها را افزایش دهیم. روزانه بیش از ۱۰ هزار تماس داریم که ۳۵۰۰ ماموریت انجام می‌شود و ۸۰۰ ماموریت منجر به اعزام به بیمارستان می‌شود. 

وی ادامه داد: امروزه در دنیا صرفا زمان رسیدن اهمیت ندارد و زمان رساندن به بیمارستان هم دارای اهمیت است و ما باید هر دو را بهبود بخشیگ. از همین رو ناوگان هوایی را راه اندازی و گسترش خواهیم داد. زمان یک چالش بزرگ برای تهران تلقی می‌شود؛ امروز زمان رسیدن اورژانس ناوگان موتورلانس به ۱۱ دقیقه رسیده است. 

وی با بیان این که ناوگان آمبولانس ما در شهر تهران ۲۳۰ دستگاه است، تصریح کرد: در سال گذشته کل تماس‌ها دو میلیون و ۶۰۰ هزار تماس بوده که از این تعداد ۱۷۰ هزار تماس تلفنی مزاحم بوده است. برخی‌ها در تماس با اورژانس اقدام به هتاکی می‌کنند با این افراد برخورد قاطع قضایی انجام خواهد شد. 

وی درباره معافیت گمرکی اورژانس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ معافیت گمرکی آمبولانس‌ها را از مجلس گرفتیم. خیرین که قصد واردات آمبولانس دارند نیز از این معافیت گمرکی نیز برخوردار خواهند شد. 

وی درباره جانمایی پایگاه‌ها گفت: سه شاخص اصلی میزان جمعیت، فاصله و زمان دسترسی تراکنش پایگاه‌ها است که تاکنون به دلیل وضعیت تهران این تراکنش براساس این شاخص‌ها راه‌اندازی نشده است. در کلانشهر تهران ۴۸۰ پایگاه نیاز داریم که ۳۱۲ پایگاه کمبود داریم. 

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد نیروهایی که در استخدام‌های جدید به اورژانس کشور تعلق می‌گیرد ۳۵۰۰ سهمیه است که ۳۰۰ نفر از این تعداد به تهران اختصاص می‌باید. 

وی درباره اعزام بیمار به بیمارستان گفت: اعزام آمبولانس در منزل یا صحنه حادثه نشانه انتقال بیمار یا مصدوم به بیمارستان نیست و براساس تشخیص تکنسین اورژانس اعزام فرد به بیمارستان انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در حوزه اورژانس هوایی هفته گذشته ۱۷ ماموریت هوایی انجام شده است. همچنین در سال گذشته ۲۲ عضو پیوندی توسط اورژانس منتقل شده است. 

وی درباره بودجه اورژانس تهران گفت:  از دی ماه به شدت با کمبود منابع مالی مواجه خواهیم شد و از بودجه جاری در حال حاضر ۳۰ درصد کمبود داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز