خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور پایتخت:

خودروهای دارای معاینه فنی شهرهای دیگر نباید در تهران اجازه تردد داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۴۱

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاثیر ترافیک بر آلودگی هوا را بین ۶۵ تا ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: خودروهای دارای معاینه فنی شهرهای دیگر نباید در تهران اجازه تردد داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور پایتخت در آیین افتتاح ۸ مرکز معاینه فنی سیار که امروز در قالب شصت و پنجمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران برگزار شد، گفت: تهران دو معضل دیرینه دارد که یکی ترافیک و دیگری آلودگی هواست؛ ترددهای زیاد منجر به آلودگی بیشتر هوا می‌شود. ترافیک ۶۵ تا ۸۵ درصد روی آلودگی هوا تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: ۷۰ سال سابقه آلودگی هوا در تهران کم نیست و به همین دلیل اگر می‌خواهیم در قانون هوای پاک کاری کنیم، تهران را باید ویژه ببینیم. قانون هوای پاک یک ضابطه کلی برای کل کشور است و برای تهران کافی نیست.

حمیدی تصریح کرد: ۴۰ درصد از خودروهای پایتخت معاینه فنی خود را از خارج تهران می‌گیرند، هرچه در تهران سخت‌گیری بیشتر باشد به شهرستان‌ها فرار می‌کنند. از این رو، خودروهای دارای معاینه فنی شهرهای دیگر نباید در تهران اجازه تردد داشته باشند. به‌راحتی و با کارهای ساده مدیریتی می‌توان به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کرد.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: برای شش ماهه دوم نیز مراکز معاینه فنی که به صورت پرتابل است می‌تواند به ما کمک کند تا میزان نظارت بیشتر بشود. ضرورت دارد تا با یک حرکت انقلابی کار را جلو ببریم. تهران جایی برای زندگی نیست و انسان در این شهر با این حجم از مشکلات زیست محیطی جای زندگی نخواهد داشت اگر فکری برای این مشکلات نکنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: این که تکالیفی برای سازمان‌ها تعیین شود ولی عمل نکنند درست نیست. قانون بازدارنده‌تر و نظارت جدی‌تر باید باشد. شورای شهر هم برای افزایش بازدارندگی از این معضل جدی‌تر تلاش کند. 

وی در پایان اظهار داشت: مراکز معاینه فنی که به صورت سیار بهره‌برداری می‌کنیم باید در جانمایی آن با راهور هماهنگی بشود تا در تردد مردم شاهد مشکل نباشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز