خبرگزاری کار ایران

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای کفش بین هیات‌های مذهبی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۱۱۶

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از اهتمام این اداره برای توزیع کیسه‌های پارچه‌ای ویژه نگهداری کفش عزاداران حسینی بین هیات‌های مذهبی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، «حلیاسادات حسینی» هدف از این اقدام را کمک به پایداری محیط‌زیست از طریق کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی در ایام سوگواری امام حسین (ع) اعلام کرد و گفت: امروزه، پلاستیک یکی از جدی‌ترین خطراتی است که محیط‌‌زیست را تهدید می‌کند و هر قدمی که در مسیر کاهش تولید پلاستیک برداریم، در واقع به حفظ محیط‌زیست کمک کرده‌ایم.

وی از حجم گسترده تولید پلاستیک و مشتقات آن و چالش‌های حاصل از این پدیده رو به گسترش در طبیعت به عنوان یک فاجعه جهانی و ملی در حوزه محیط‌زیست نام برد و افزود: به همین سبب، تصمیم گرفتیم در ادامه اجرای پویش «کاهش مصرف پلاستیک»، در دهه اول ماه محرم، کیسه‌های پارچه‌ای ویژه نگهداری کفش شهروندان عزادار را بین هیئت‌های مذهبی توزیع کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، هدف از اجرای این طرح را کمک به تغییر الگوی رفتاری در جهت کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با تأسی از آموزه‌های ارزشمند حماسه بزرگ امام حسین (ع) و با استفاده از فرصت ارزشمند دهه محرم با همراهی دوستداران آن حضرت، در تبیین و ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از تخریب آن، تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز