خبرگزاری کار ایران

استفاده از مالیات بر درآمد در قانون جهش تولید دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۶۷

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با تاکید بر اینکه ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، درباره اعتبار مالیاتی است، بیان کرد: اعتبار مالیاتی یعنی شما بتوانید مالیات بر درآمد را در بندهایی که قانون گفته استفاده کنید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، نشست «مزیت‌ها و فرصت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان»، با حضور میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، مشاور عالی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در سالن غدیر ساختمان شهید قاسم سلیمانی استانداری مرکزی برگزار شد. 

محمدعلی داستان، ضمن تشکر از زحمات مجموعه استانداری مرکزی به ویژه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار در خصوص پیگیری اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان تکمیل کننده قوانین قبلی است، گفت: در آن قانون، بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مطرح بود و در قانون جدید، نگاه به اقتصاد دانش بنیان است و دولت در این قانون قصد دارد همه بخش‌هایی را که می‌توانند در اکوسیستم فناوری و نوآوری موثر باشند، مورد حمایت قرار دهد. 

داستان عنوان کرد: بحث امروز ما این است که بتوانیم ماده ۱۱ این قانون را که اعتبار مالیاتی است بیان کنیم. در ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، مساله‌ای به عنوان اعتبار مالیاتی مطرح است، یعنی اینکه شما بتوانید مالیات بر درآمد را در بندهایی که قانون گفته استفاده کنید. در واقع قانون‌گذار گفته، مالیاتی که به دارایی واریز می‌کنید در این قانون استفاده کنید. 

باقری مشاور عالی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه چند منبع در این ماده مشخص شده به بند «ب» این قانون اشاره و توضیح داد: در این بند، گفته شده همه شرکت‌های تولیدی و خدماتی، که یک سال صورت‌های مالی داشته و واحد آرندی داشته باشند، می‌توانند صددرصد اعتبار مالیاتی که همان مالیات بر درآمد است، در R&D خود هزینه کنند. 

وی اظهار کرد: در اینجا قانونگذار بر این باور بوده که شرکت‌های بخش خصوصی را با تحقیق و توسعه آشنا و درگیر کند. به عبارت دیگر باید گفت که در این مورد، بحث کسب و کارهای نوین است و اگر این کسب و کارها R&D نداشته باشند، دیگر کسب و کار نوین صورت نمی‌گیرد. لذا کسب‌وکارهای نوین باید بتوانند با تحقیق و توسعه شکل بگیرند. 

کرامتی سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها پگو تولیدات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه به بند «ت» این قانون نیز اشاره کرد و گفت: این بند با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان، مواردی به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌ها و موسسات متقاضی اعطا شده و به همین میزان از مالیات قطعی شده سال تخصیص سرمایه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود. 

کرامتی ادامه داد: به عبارت دیگر این بند مربوط به اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری است که شرکت‌ها می‌توانند از توان مالیاتی خود برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند. 

در پایان به بندهای مختلف این قانون اشاره و توضیحاتی در این مورد ارائه شد و در آخر نیز پرسش و پاسخ حاضران درباره این ماده و قانون، برگزار شد. 

گفتنی است همه فرم‌ها و توضیحات قانون جهش تولید دانش بنیان در سایت Etebar14. ir وجود دارد و شرکت‌ها می‌توانند برای دریافت فرم‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز