خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد؛

شیوه نامه نظارت و ارزیابی بازگشایی مدارس با رویکرد تقویت مدارس عادی دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۴۷۶

شیوه نامه نظارت و ارزیابی بازگشایی مدارس با رویکرد تقویت مدارس عادی دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه نظارت و ارزیابی بازگشایی مدارس (دولتی و غیردولتی) با رویکرد تبدیل مدرسه به پایگاه مردمی و اجتماعی محله و توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی با رعایت موارد زیر جهت اقدام و اجرای بهینه امور به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود. 

معاون آموزش متوسطه به عنوان رئیس ستاد مرکزی بازگشایی مدارس (پروژه مهر) معرفی می‌شود و تمامی اعضای ستاد سطوح شورای سیاست‌گذاری استانی و منطقه‌ای موظفند در اجرای این طرح ملی مساعدت هماهنگی و همکاری لازم و مشارکت فعال با این ستاد داشته باشند. 

آسیب‌شناسی و شناسایی موانع و مشکلات احتمالی تحلیل مسائل و کاربست راه حل‌های مناسب در راستای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر طرح ملی بازگشایی مدارس از سیاست‎های وزارت آموزش و پرورش است. 

ضمن توجه ویژه به مدارس عادی دولتی و تجهیز و شاداب‌سازی این مدارس، استفاده از فناوری اطلاعات و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) به عنوان مکمل آموزش بخشی از فرایند یاددهی – یادگیری و زمینه ساز تنوع در محیط یادگیری مدنظر قرار گیرد. 

در انتخاب اعضای ستاد بازگشایی مدارس ویژگی‌هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی کامل به قوانین و مقررات لحاظ شود. 

ضروری است مواردی که در کارگروه‌های ششگانه تعیین شده است اعم از ثبت نام صددرصدی دانش آموزان و افراد لازم التعلیم، ساماندهی نیروی انسانی صدور ابلاغ همکاران، انتخاب و انتصاب شایسته مدیران جذب بازماندگان از تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن و افزایش سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، ایمن‌سازی مدارس، اتمام پروژه‌های نیمه تمام تجهیز مدارس، مشارکت آحاد مردم در بازگشایی مدارس، اطلاع‌رسانی دقیق، ثبت سفارش و توزیع کامل کتب درسی و… که موجبات بازگشایی مدارس را به صورت دقیق و منظم و پرنشاط مهیا می‌کند، بررسی و اقدام لازم در مورد آن‌ها صورت پذیرد. 

شیوه نامه را از اینجا دریافت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز