خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

معلم باید به مردم، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار باشد/ گروه‌های ارزیابی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در بیشتر نقاط کشور شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۶۱۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: شیوه و کیفیت ارزیابی افرادی که قرار است به استخدام دستگاه تعلیم و تربیت کشور درآیند بی‌سابقه است. یک اقدام تحولی بی‌سابقه شکل گرفته و فردی که در مصاحبه و ارزیابی به عنوان معلم انتخاب و استخدام می‌شود، فردی خواهد بود که عشق و علاقه و خلق و خوی معلمی از ویژگی‌ها اوست.

«رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مصاحبه و ارزیابی پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزگاری توضیح داد: فرایند ارزیابی‌ها به نحوی آغاز شده است و از هفته گذشته که داوطلبان پذیرفته شده مدارک مورد نیاز را تحویل داده یا بارگذاری کرده‌اند، از روز گذشته نیز در اکثر نقاط کشور گروه‌های ارزیابی شکل گرفته‌اند. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شیوه و کیفیت ارزیابی افرادی که قرار است به استخدام دستگاه تعلیم و تربیت کشور درآیند بی‌سابقه است، گفت: یک اقدام تحولی بی‌سابقه شکل گرفته و فردی که در این مصاحبه و ارزیابی به عنوان معلم انتخاب و استخدام می‌شود، فردی خواهد بود که عشق و علاقه و خلق و خوی معلمی از ویژگی‌های اوست. 

صحرایی با بیان اینکه سواد کافی در کنار تعهد، می‌تواند راهگشای کار یک معلم باشد، گفت: افرادی که برای معلمی به کار گرفته می‌شوند، قبل از حضور در کلاس‌های درس، دوره‌های آموزشی را طی خواهند کرد و در سال‌های قبل نیز وقتی افراد از طریق آزمون استخدامی به آموزش و پرورش جذب می‌شدند، باید در دوره‌های مهارت افزایی شرکت می‌کردند، چرا که آموزش و پرورش امانت دار بخش بزرگی از سرمایه‌های انسانی کشور است و مردم نیز فرزندان خود را که سرمایه زندگی‌شان هستند به ما می‌سپارند و افرادی که قرار است به تربیت و آموزش بچه‌های ایران بپردازند باید از تخصص و مهارت کافی و قابل اطمینانی برخوردار باشند. 

وزیر در ادامه تصریح کرد: یک معلم باید نسبت به مردم، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار باشد و فراموش نکند که شهدا چه میراثی برای ما به جا گذاشته‌اند. 

او در مورد طرح کتابخانه کلاسی در راستای ارتقای سواد خواندن در دانش آموزان بیان کرد: مطالبه رهبر انقلاب این است که از تولیدات فاخر کتاب کودک حمایت کنیم و از سوی دیگر خودمان تولیدات فاخری داشته باشیم. تشکیل کتابخانه‌های کلاسی یکی از آرمان‌های ماست به این صورت که هر کلاسی دارای یک کتابخانه کوچک باشد. قصه گویی و قصه به طور کلی نه تنها موجب تقویت هویتی ملی و دینی دانش آموزان می‌شود، بلکه سواد خواندن دانش آموزان ارتقا می‌یابد، البته این هدف به شرطی محقق می‌شود که کتابخوانی جزوی از برنامه درسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز