خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر:

گره کور مونوریل گریبان‌گیر احداث تراموا در تهران نشود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۳۱

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: نباید گره کوری که بر اجرای طرح مونوریل گریبان مدیریت شهری وقت را گرفت، این‌بار با عنوان تراموا مسئولین و مردم را دچار گرفتاری و صرف هزینه‌های بیهوده کند.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود در صحن شورا ضمن قدردانی از مدیریت شهری برای بازسازی ۶ رام قطار و اضافه شدن آنها به چرخه حمل‌ونقل ریلی گفت: اورهال ۶ رام قطار تنها بخش اندکی از  واگن‌های نیازمند تعمیر شهر تهران است که صورت گرفته، لذا با توجه به ظرفیت اورهال روزانه یک واگن در کارخانه واگن‌سازی، باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در خصوص اورهال تعداد بیشتری از واگن‌های در دست تعمیر انجام شود تا در شروع سال تحصیلی جدید، بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات تردد در بخش حمل‌ونقل عمومی ریلی را مرتفع کنیم.

وی با بیان این موضوع که روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر سوخت در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین امر موجب آلایندگی هوا و انتشار گازهای سمی در هوا نیز می‌شود، افزود: ضرورت استفاده و حرکت به سمت برقی شدن حمل‌ونقل عمومی اقدامی کاملا شایسته و کارشناسی‌شده است که ما  از آن حمایت می‌کنیم.

تشکری هاشمی همچنین بخشی از صحبت‌های روز گذشته شهردار تهران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر قرار بر ساخت تونل‌های دوطبقه در متروی تهران باشد، ابتدا باید مطالعات جامع و کارشناسی‌شده با در نظر گرفتن معایب و محاسن آن انجام و گزارش مکتوب به شورای شهر ارسال شود تا صحن شورا در این خصوص تصمیم‌گیری کند، همچنین براساس تذکرات متعددی که در صحن شورا بارها از سوی بنده و دیگر اعضای محترم نسبت به ساخت تراموا بیان شد، تاکید داریم که مطالعات و مستندات این طرح به شورا و کمیسیون تخصصی حمل‌ونقل ارائه نشده است و تا زمانی که در این زمینه نظر مثبتی داده نشود، نباید به هیچ عنوان اقدام عملی صورت پذیرد. 

تشکری هاشمی در ادامه طرح  شکست‌خورده مونوریل در شهرهایی مانند تهران، قم و کرمانشاه را یادآوری و خاطر نشان کرد: نباید گره کوری که بر اجرای طرح مونوریل گریبان مدیریت شهری وقت را گرفت، این‌بار با عنوان تراموا مسئولین و مردم را دچار گرفتاری و صرف هزینه‌های بیهوده کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پایان با اشاره به ادعای پرداخت سوبسید بابت جابه‌جایی مسافر با خودروهای ون، توسط شهردار محترم تاکید کرد: مبلغ سوبسیدی که ما آن را مصوب کردیم، تنها برای کمک به خرید خودروهای ون بود و قرار نیست این مبلغ صرف سوبسید کرایه حمل‌ونقل با خودروی ون شود. شورا یارانه را صرفا برای حمل‌ونقل انبوه‌بر مترو و اتوبوسرانی تعریف کرده است و مشمول تاکسی‌های سواری و ون نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز