خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای امنیت آزمون سراسری:

هر داوطلبی با ابزار تقلب وارد جلسه آزمون شود، گیر می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۷۸۱

رئیس شورای امنیت آزمون سراسری گفت: اشرافیت کاملی به گروه های متخلف و متقلب در کنکور داریم. کسانی که دستگاه خریداری کرده اند را شناسایی کرده ایم و هرکسی با ابزار تقلب به جلسه آزمون سراسری بیاید، با دستگاه های آشکار ساز ما در جلسه آزمون سراسری گیر می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدحسین حاجیلو" رئیس شورای امنیت آزمون سراسری در نشست خبری نوبت دوم آزمون سراسری بیان کرد: تمام اقدامات ما در قالب قانون است و برای برخورد با تعداد بسیار اندک متقلب که متاسفانه تحت تاثیر گروه های معاند هستند و از ساده لوحی افراد سوءاستفاده می کنند، آماده ایم.

رئیس شورای امنیت آزمون سراسری افزود: سال گذشته کل افراد متقلب در کنکور ۲ هزار نفر بودند و در قیاس با یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفری که کنکور می دهند این دو هزار نفر اصلا عددی نیست، اما سازمان سنجش حافظ حق و حقوق داوطلبان است و اجازه ورود به متخلفان داده نمی شود. سازمان اشراف کامل دارد و همه گروه های متخلف رصد می شوند.

او عنوان کرد: اگر تقلب با دستگاه باشد قانون برایش پیش بینی کرده و یک تا ده سال محرومیت برای داوطلب به همراه دارد که واقعا زیاد است. افراد بعد از اینکه لو رفته اند همیشه اظهار ندامت کرده اند. اما کاری نمی توان برای آنها کرد.

او گفت: ۲۴۹ شبکه شناسایی و متخلفان دستگیر شده اند. ۴۸۳ کانال تلگرام فعال در زمینه تقلب کنکور نیز شناسایی شد و با فراجا و فتا و ضابطین جلسات مرتبی داریم.

حاجیلو بیان کرد: قانون رسیدگی به تخلفات ۶ مهر ۱۳۸۴ تصویب شده و آیین نامه اجرایی آن هم وجود دارد و  ماده ۲۹ همین آیین نامه به صراحت می گوید با بررسی فنی به جرائم افراد رسیدگی می شود.

او افزود: اشرافیت کاملی به گروه های متخلف و متقلب در کنکور داریم . کسانی که دستگاه خریداری کرده اند را شناسایی کرده ایم و هرکسی با ابزار تقلب به جلسه آزمون سراسری بیاید، با دستگاه های آشکار ساز ما در جلسه آزمون سراسری گیر می افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز