خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

اراضی و مستثنیات محدوده تلو، هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۷۵

جلسه بررسی مسائل مرتبط با روستاهای شرق و شمال شرق شهرستان واقع در حریم شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران، جلسه بررسی مسائل مرتبط با روستاهای شرق و شمال شرق شهرستان واقع در حریم شهر تهران؛ صبح روز سه شنبه 6 تیرماه 1402 به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران؛ مرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، موسوی مدیرکل امور روستایی استانداری تهران؛ بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران؛ شایان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران؛ فسایی مدیرکل حریم شهرداری تهران؛ کرمی معاون مدیرکل دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری تهران، برزگر مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تهران؛ علمشاهی بخشدار مرکزی تهران و نمایندگانی از سازمان بازرسی کل کشور؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛مجلس شورای اسلامی و دادسرای ناحیه ۳۷ تهران؛ در محل سالن جلسات سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانداری تهران برگزار شد.

فرماندار تهران در این جلسه گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر موضوع رعایت محدوده و حریم شهر تهران کاملا کنترل شده و اجازه هیچ گونه ساخت و ساز غیرمجازی در این محدوده داده نشده است.

وی افزود: ما به دنبال ترسیم یک چارچوب مطالعه شده در حوزه حریم شهر تهران هستیم؛ لذا طی بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای بخش مرکزی؛ تعیین تکلیف فوری وضعیت روستاها و بویژه مطالبات بحق مردم ضروری می باشد.

قیومی اضافه کرد: در این زمینه در حوزه روستایی شهرستان تهران بواسطه موضوعات مربوط به حریم شهر تهران شاهد مطالبات به حق مردم هستیم؛ لذا دغدغه های مردم دغدغه و نگرانی ما نیز می باشد.

فرماندار تهران تاکید کرد: با توجه به اعلام آمادگی نماینده تام الاختیار شهرداری، ضروریست شهرداری تهران حداکثر ظرف مدت یک ماه اقدامات قانونی در خصوص تملک مستثنیات تلو را با جلب کامل رضایت مردمی و احقاق هرگونه حقوق مکتسبه عملیاتی نماید.

وی گفت: در صورت عدم اقدام فوق، تصمیمات بعدی برابر قوانین و مقررات، در راستای حقوق مکتسبه مردم و نیز صیانت از اراضی مربوطه اخذ خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار در پایان تاکید کرد: حریم شهر تهران متعلق به آیندگان است و ما نسبت به آن مسئولیت داریم؛ لذا اگر ساخت و ساز غیرمجازی در حریم شهر و روستاها وجود داشته باشد همگی موظف هستیم تا با آن برخورد کنیم. ایشان همچنین بر تشدید مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاکید کرد.

در ادامه جلسه؛ نمایندگان دستگاههای مدعو در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز