خبرگزاری کار ایران

سردار بنی‌اسدی‌فر:

رویکرد پلیس پیشگیری، ارتقای سرمایه اجتماعی و اجتماعی کردن امنیت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۸۴

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: رویکرد پلیس پیشگیری ارتقای سرمایه اجتماعی و اجتماعی کردن امنیت است و ما می‌بایست سرمایه اجتماعی و مؤلفه‌های آن را بشناسیم، تغییر و ارتقا دهیم که یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌هایی که سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد، رعایت نظم و انضباط است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در جلسه هم‌اندیشی و ابلاغ تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور گفت: معاونت اجتماعی یکی از اساسی‌ترین، کلیدی‌ترین، محوری‌ترین و اثربخش‌ترین مأموریت‌های فراجا را برعهده دارد.

وی با بیان این که رویکرد پلیس پیشگیری ارتقای سرمایه اجتماعی و اجتماعی کردن امنیت است، افزود: پلیس ذاتا سرمایه اجتماعی دارد وحتما باید امنیت مردم حفظ و ارتقا یابد و این یک ضرورت است، اما علاوه بر این ضرورت، ما به یک مقبولیت ویژه نیز نیاز داریم و پلیس می‌بایست در چشم مردم عزیز باشد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ما باید سرمایه اجتماعی و مولفه‌های آن را بشناسیم، تغییر و ارتقا دهیم که یکی از اساسی‌ترین مولفه‌هایی که سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد، رعایت نظم و انضباط است.

بنی‌اسدی‌فر به موضوع اجتماعی کردن امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس پیشگیری زمانی در نقش خود موفق عمل می‌کند که از ظرفیت‌های موجود مانند حوزه‌های علمیه، مراکز علمی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، بازار، افراد متدین و صاحب نفوذ و دیگر اقشار جامعه استفاده کند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تصریح کرد: آموزش همگانی پلیس در افزایش دانش انتظامی مردم و پیشگیری از جرایم نقش ویژه‌ای دارد که می‌بایست بهبود پیدا کند و از متدهای جدید و از فضای مجازی که بسیار تاثیرگذار است، نهایت بهره‌برداری انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت اجتماعی در بین شهروندان باعث افزایش احساس امنیت نیز می‌شود، از این رو برای ارتقای مشارکت اجتماعی و به تبع آن افزایش احساس امنیت اجتماعی، مهندسین فرهنگ و برنامه‌ریزان اجتماعی با زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت در بین مردم و به صحنه کشیدن مردم برای کارهای جمعی و عمومی می‌توانند گام موثری را در این زمینه بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز