خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد:

آموزش باید منطبق بر استانداردهای جهانی باشد/ حضور بیش از ۷ هزار دانشجوی خارجی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۳۹۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حضور بیش از ۷ هزار دانشجوی خارجی در کشور گفت: برای ورود به حوزه بین‌الملل باید آموزش منطبق بر استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری‌فرد در کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی اظهار کرد: بحث بین‌المللی بحث کوچکی در آموزش نیست و خوشبختانه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد افتخار ما است.

وی با بیان این که پیشرفت‌های پزشکی امروز یکی از دستاوردهای انقلاب است که حاصل تلاش بسیاری از پزشکان و اساتید است، خاطرنشان کرد: بین‌المللی‌سازی صرفا به معنای گرفتن دانشجوی خارجی نیست و خیلی فراتر از این تصور است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: همه ما اعتقادمان این است که برای ورود به حوزه بین‌الملل باید آموزش ما نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.

باقری‌فرد اظهار کرد: دیپلماسی علمی یک فن است و باید تمامی دانشگاه‌های ما آن را بلد باشند و نیاز داریم به افرادی که در این حوزه متخصص باشند.

وی با بیان این که یکی از ابزارهای استانداردسازی، اعتباربخشی است و باید با اعتباربخشی آن را نشان دهیم، تاکید کرد: ما به دنبال برنامه اعتباربخشی مؤسسه‌ای هستیم تا این استاندارد را از یک مرکز بین‌المللی دریافت کنیم و دانشجویان خارجی قطعا در انتخاب به این گزینه و تاییدیه بین‌المللی توجه می‌کنند.

باقری‌فرد تصریح کرد: هدف از بین‌المللی‌سازی صرفا درآمدزایی و حتی کسب‌وکارهای فرهنگی نیست و جزو اهداف نازله محسوب می‌شود و هدف اصلی ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، توانمندسازی دانشگاه‌ها یک نیاز است تا به حوزه بین‌الملل ورود کنند و این توانمندسازی از مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌گذرد و در ادامه توسعه خواهد یافت.

وی افزود: در عرصه بین‌المللی کشورهای زیادی داعیه آموزش دارند و ما نیز باید از ظرفیت‌های مختلف نظیر هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌ها بهره ببریم تا در این حوزه ورود کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین‌المللی‌سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود و می‌تواند دانشجویان خارجی را به یک ظرفیت برای استفاده در کشور تبدیل کند.

باقری‌فرد با اشاره به حضور بیش از ۷ هزار دانشجوی خارجی در کشور، تداوم و استمرار برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی‌سازی در سایر دانشگاه‌های کلان منطقه کشور و توجه به رشد و ارتقای کیفیت آموزشی را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز