خبرگزاری کار ایران

رونمایی از شش طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۱۵

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از رونمایی شش طرح و برنامه ایمنی و مدیریت بحران در تهران، روز شنبه سوم تیرماه خبر داد و گفت: در ادامه برنامه های پویش امید و افتخار طی مراسمی با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری از شش طرح عمرانی، پایشی، ارزیابی ایمنی و گسترش همکاری های میان بخشی در حوزه ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری افزود: بهره برداری از سه پایگاه جدید پشتیبانی مدیریت بحران واقع در مناطق 1، 15 و 22 که کار احداث، بازسازی و تجهیز آنها به تازگی پایان یافته از جمله این طرح هاست؛ به این ترتیب تعداد پایگاه های مدیریت بحران تهران در سطح محلات به 107پایگاه خواهد رسید. این پایگاه ها کانونی برای مهیا نمودن بستر عملیاتی و تاکتیکی مناسب در سطح مناطق و اجرای برنامه های متنوع مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: همچنین در ادامه پروژه سامانه پایش و پیش بینی مخاطرات هواشناختی شهر تهران، از 22 ایستگاه بادسنجی، 5 ایستگاه برف سنجی و میز پایش و پیش بینی دما، سمت و سرعت باد و ارتفاع برف بهره برداری خواهد شد که به این ترتیب قابلیت پایش برخط و لحظه ای سمت و سرعت باد در شهر تهران، پایش برخط و پیوسته ارتفاع برف در ایستگاه های برف سنجی در مناطق شمالی تهران و دریافت و پردازش داده های هواشناسی و تهیه بانک اطلاعاتی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزایش می یابد.

جانشین شهردار در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: رونمایی از تجهیزات و ناوگان خودرویی و موتوری مدیریت بحران از دیگر برنامه های این مراسم است. در این مراسم از 22 موتورسیکلت عملیاتی، 16 دستگاه خودروی فرماندهی و یک دستگاه خودرو جرثقیل 3 تن به منظور استفاده در صحنه حوادث و در هنگام بروز بحران رونمایی می شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تجهیز امدادی مدارس و مساجد تصریح کرد: یکی از راه های آمادگی و موثر بودن اقدامات نیروهای داوطلب مردمی دوام محلات در برابر حوادث مجهز بودن آنها به تجهیزات امداد و نجات و تجهیزات ارتباطی و رادیویی و تجهیزات کمک های اولیه است. از این رو اقلام مورد نیاز اعضای گروه دوام در کمد تجهیزات دوام و در اماکنی که گروه دوام در آن تشکیل شده است مثل مدارس و مساجد پیش بینی شده و روز شنبه به 7 مدرسه و 3 مسجد اهدا می شود.

نصیری در پایان با اشاره به اعزام تیم های ارزیابی ایمنی به مدارس افزود: طرح ارزیابی سلامت، ایمنی و محیط  زیست مدارس منتخب شهر تهران (HSE) با استفاده از چک لیست های طراحی شده و با مراجعه به مدارس منتخب برای بررسی مخاطرات و جمع آوری داده های مورد نیاز نیز از روز شنبه آغاز می شود که در 2800 مدرسه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز