خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد:

انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح به عنف در شهرری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۳۳

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری و انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح به عنف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبری پلیس، سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اسفندماه سال گذشته یک دستگاه خودرو نیسان باری حاوی قطعات مکانیکی در موقعیت حسن‌آباد فشافویه درحال تخلیه بار بود که یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خلاف جهت مقابل خودرو نیسان توقف کرد و پس از پیاده شدن ۵ نفر با در دست داشتن یک قبضه سلاح شکاری اقدام به تهدید و تیراندازی به سمت راننده خودرو کرد و این افراد خودروی نیسان حاوی بار را به سرقت برده و از صحنه متواری شدند. 

 وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در کلانتری تشکیل و سپس به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان ری ارجاع شد و تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت آغاز شد. در بررسی‌های فنی و تخصصی صورت‌گرفته، هویت یکی از سارقان با به‌کارگیری اقدامات خاص و استفاده از تجهیزات خاص پلیسی شناسایی شد.

طرهانی ادامه داد: با توجه به وجود یک پرونده مشابه در شهرک صنعتی فشافویه مبنی بر سرقت حدود ۲۰ میلیارد ریال  قطعات مسی به همین شیوه، این موضوع توجه کارآگاهان پلیس آگاهی را به خود جلب کرد و در بررسی صحنه جرم و سرنخ‌های به‌جامانده از سارقان، هویت تعدادی از آنها مشخص شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: سرانجام پس از تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی و انجام هماهنگی‌های لازم، بامداد ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ عوامل عملیات پلیس آگاهی این فرماندهی، به همراه عوامل تجسس کلانتری‌های تابعه به ۷ موقعیت جهت دستگیری اعزام شدند و سپس در چند عملیات ضربتی، ۷ متهم را در مخفیگاهشان در نقاط مختلف شهرستان ری و شهرهای همجوار دستگیر کردند. در این عملیات‌ها، ۴ قبضه سلاح بادی، یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در ارتکاب جرایم کشف و به مقر پلیس منتقل شد.

این  مقام انتظامی با بیان این که متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه ارتکابی و ۴ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند، گفت: مال‌باختگان پس از شناسایی به پلیس آگاهی دعوت و پس از تکمیل پرونده و انجام تحقیقات تخصصی به دادسرای شهرری اعزام شدند.

طرهانی با بیان این که امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: شهرستان ری نقطه امنی برای جولان سارقان و هنجارشکنان نیست و قاطعانه برابر قانون با این‌گونه افراد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز