خبرگزاری کار ایران

اعضای کودک سه‌ساله نیشابوری نجات‌بخش جان پنج بیمار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۰۹۷

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای کودک سه‌ساله مرگ مغزی ساکن نیشابور به پنج بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در هزار و سیصد و بیست و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، «رها فتوحی» کودک مرگ مغزی معرفی‌شده از بیمارستان حکیم نیشابور پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی افزود: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به دختر بچه ۱۱ ساله ساکن شهرستان آشخانه و دختر ۱۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

گفتنی است، واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز