خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

ارائه ۵۳ هزار خدمت درمانی و پزشکی به حجاج ایرانی در عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۷۲

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه بیش از ۵۳ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در ۲۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۲۲ خردادماه، ۵۳ هزار و ۱۳۷ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال‌احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۱۲ هزار و ۶۴۰ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۰۸۷ نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۳۰۵ مورد بستری اورژانس، ۳۳۴۵ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۹۲۵۸ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۲۴ هزار و ۲۹۸ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۰۵۱ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از جمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۴۸ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۹ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی همچنین اظهار کرد: تا عصر روز گذشته ۲۰ خرداد ماه تعداد ۴۲۹ نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲، از خدمات بستری و درمان بهره برده‌اند که در این مدت ۷۹ نفر در بخش ccu بستری شده و تعداد ۳۰۵ نفر نیز در بخش اورژانس بستری موقت و تحت‌نظر پزشکان ایرانی بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز