خبرگزاری کار ایران

راهکار ورود شوراها به موضوع نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۰۵

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که نظر رئیس شورا در رابطه با ضرورت اثرگذاری شورای شهر در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی به‌جا و درست است، گفت: مساله این است که راهکار و چگونگی اعمال و اجرای این موضوع هنوز پیدا نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، علی اصغر قائمی با بیان این که تاکسی‌های اینترنتی کسب‌وکار ملی هستند، اظهار کرد: فعالیت این تاکسی‌ها بخشی نیست که شورای یک شهر بتواند در نرخ‌گذاری و روند فعالیت‌ آنها اعمال نظر کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که مجوز این تاکسی‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع برای اعمال نظر شورا در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی در مرحله اول باید با توافقات بالادستی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نقش شوراها در کسب‌وکارهای این‌چنینی که در مقیاس ملی عمل می‌کنند و آثار آنها در مقیاس محلی است، هنوز مشخص نشده است.

قائمی با بیان این که نظر رئیس شورا در رابطه با ضرورت اثرگذاری شورای شهر در نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی به‌جا و درست است، یادآور شد: مساله این است که راهکار و چگونگی اعمال و اجرای این موضوع هنوز پیدا نشده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در این حوزه از سویی دیگر شورای عالی فضای مجازی، این تاکسی‌ها را به عنوان یک زیست‌بوم می‌‌شناسد و به دنبال این است که نظامات رگولاتوری و تنظیم‌گری بخشی را برای این تاکسی‌ها تنظیم کند.

وی در پایان تاکید کرد: طبیعتا باید یک یا دو شهر که بیشترین دامنه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را دارند، در این نظامات قرار بگیرند و اگر این‌گونه باشد، می‌توان نقش شوراها را در نرخ‌گذاری اعمال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز