خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه:

باید به نسل z توجه جدی داشت/ تحقق آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی در فرصت ۱۲ سال تحصیل در مدرسه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۵۵

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه گفت: دانش آموزان این نسل نهایتا ۱۷ الی ۲۱ دقیقه برای شنیدن صحبت معلم حوصله جدی دارند و اگر موقعیت یادگیری ایجاد نشود، عملا کلاس درس بازخورد مثبتی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ گردهمایی معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با حضور «حمید یزدانی» مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، برگزار شد. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزان در دوره اول متوسطه تفاوت‌هایی با سایر دوره‌ها دارند که ضرورت تسلط معاونین و کارشناسان آموزشی به این ویژگی‌ها اهمیت دارد. 

وی، اظهار داشت: باید به نسل z توجه جدی داشت. تقسیم‌بندی نسل‌ها بر اساس میزان استفاده از اینترنت تعریف شده است و از حدود سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد را نسل z عنوان می‌کنند. 

یزدانی با اشاره به ویژگی‌های نسل z گفت: دانش آموزان این نسل نهایتا ۱۷ الی ۲۱ دقیقه برای شنیدن صحبت معلم حوصله جدی دارند و اگر موقعیت یادگیری ایجاد نشود، عملا کلاس درس بازخورد مثبتی نخواهد داشت. 

وی با اشاره به ماموریت‌های تحصیلی دوره اول متوسطه، تصریح نمود: سه ماموریت اصلی دوره اول متوسطه، هویت یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی است. 

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزان در دوره اول متوسطه بلاتکلیف هستند و وظیفه مدیران، معلمان و والدین هدایت آن‌ها به مسیر و انتخاب درست است. 

وی با اشاره به پنج ویژگی برنامه درسی، تصریح نمود: تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق پنج ویژگی برنامه درسی ملی هستند که باید به آن‌ها در برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها توجه جدی داشت. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: رویکرد مزرعه یعنی توجه به مهندسی، زبان، ریاضی، علوم و هنر که استان‌ها باید در این راستا برنامه ریزی و اقدام موثر داشته باشند. 

یزدانی اظهار داشت: تحقق هوش مصنوعی و آموزش کدنویسی باید در فرصت ۱۲ سال آموزش و در آموزش و پرورش صورت گیرد تا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء ۱۰ کشور برتر در این حوزه قرار بگیریم. 

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در پایان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی بر اساس ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری و در ۱۳ محور برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز