خبرگزاری کار ایران

افتتاح خانه محیط زیست در متروی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۲۱

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از افتتاح خانه محیط زیست در متروی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، در ایستگاه تربیت مدرس شرکت بهره برداری متروی تهران، خانه محیط زیست به منظور ارتباط مردمی مسافران مترو و مسئولان محیط زیست با حضور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران و مدیر دفتر محیط زیست شهرداری تهران افتتاح شد.

علیرضا رحمتی در جریان افتتاح خانه محیط زیست گفت: مترو از منظر حمل و نقل عمومی جزو سریع‌ترین، امن‌ترین، پاک‌ترین و البته موثرترین وسایل حمل و نقل عمومی است که مسافران از تمام اقشار جامعه را در خود جای می‌دهد و به همین سبب می‌تواند نقش موثری در ارتقای دانش و آگاهی جامعه به‌ویژه در حوزه مسائل محیط زیستی کلانشهر تهران داشته باشد. 

وی همچنین از نمایشگاه عکس، تصویر و کاریکاتور که در ایستگاه شهید بهشتی مترو تهران به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار شده بود، بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه‌های محیط زیستی در حاشیه ایستگاه‌های مترو و استفاده از نمایشگرهای موجود در ایستگاه‌ها و داخل قطارهای شهری با نمایش تنوع زیستی ایران و تهران همچنین پخش کلیپ‌های آموزشی و ترویجی می تواند نقش موثری در تغییر سبک زندگی انسان در استفاده صحیح از منابع پایه محیط زیستی و دستیابی به محیط زیست مطلوب داشته باشد.

سنجش ۹۳۲ پارامتر شیمیایی و میکروبی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران از سنجش ۹۳۲ پارامتر شیمیایی و میکروبی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبر داد .

زهره عبادتی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری از مجموع ۶۸ نمونه برداری انجام شده از واحدهای صنعتی و خدماتی، در بخش شیمی ۷۰۰ پارامتر، بخش فلزات سنگین ۲۹ پارامتر و بخش میکروبی ۵۰ پارامتر تحت سنجش قرار گرفتند، افزود: نتایج نمونه‌برداری‌ها به ادارات تابعه ارسال شده تا در صورت مغایرت نتایج با استانداردهای محیط زیست، موضوع به واحدهای صنعتی- خدماتی که تحت پایش و نمونه برداری قرار گرفته اند، اعلام شود.

وی در ادامه گفت: از آنجائی‌که به منظور پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آبی وفق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، پایش کیفی رودخانه‌های استان در دستور کار قرار دارد و به‌صورت ادواری تحت سنجش و نمونه برداری قرار می گیرند، از مجموع هفت مورد نمونه برداری رودخانه‌ها، ۱۴۷ فاکتور میکروبی و شیمیایی و فلزات سنگین سنجش شده است.  

عبادتی با بیان اینکه در زمینه بررسی سیستم‌های کنترلی آلودگی هوا، هفت مورد تست مقایسه‌ای با آزمایشگاههای معتمد سازمان و چهار مورد نظارت بر عملکرد واحدهای سیمان و تولید لاستیک انجام شده است، اظهارکرد: ضمن بررسی عملکرد سه آزمایشگاه معتمد در بخش پسماند و مراجعه همزمان به سه واحد بیمارستانی، شش پارامتر سنجش شده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: نتایج سنجش‌ها در جمع‌بندی لیست مراکز آلاینده و یا معرفی صنعت سبز، حائز اهمیت و ملاک عمل قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز