خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

تذکر عضو شورا درباره عزل مدیران محله

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۱۷

عضو شورای شهر تهران درخصوص عزل مدیران محله تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر تذکرات خود را مطرح کردند.

مهدی پیرهادی با تشکر از اقدامات شهرداری تهران در خصوص برگزاری مراسم باشکوه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: از تلاش های نیروهای خدمات شهری در خدمت رسانی به زائران در این روز قدردانی می کنم.

وی با اشاره به هفته جهانی محیط زیست، تصریح کرد: اصول محیط زیستی را در شرایط توزیع نامتوازن باید مورد توجه قرار دهیم و برای ایجاد توسعه پایدار باید اهمیت این موضوع را در نظر گرفت.

پیرهادی با اشاره به استفاده بیش از حد از پلاستیک، تصریح کرد: در ایران سالیانه سه میلیون تن پلاستیک تولید و در طبیعت توزیع می شود که مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد. در همین راستا، آیین نامه ای در دولت به تصویب رسیده و شهرداری ها و وزارت صمت ملزم به جایگزینی دیگر موارد به جای پلاستیک شدند که هنوز این اقدام انجام نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران باید نسبت به انجام اقدامات مربوط به این مصوبه توجه ویژه داشته باشد.

سپس ناصر امانی با اشاره به تداوم نقض نظام نامه محلات، گفت: اگر قصد ما توسعه مشارکت محلی است این نوع برخوردها به کاهش مشارکت محله ای منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستور داده شده افرادی از فردا سر کار خود حاضر نشوند، گفت: مدیر محله باید توسط هیئت امنا انتخاب شود و برای برکناری آن نیز شرایط عزل لحاظ شده است؛ اگر فرض کنیم در ۳۵۴ محله به دو نفر گفته باشیم که دیگر سر کار نروند ۷۰۰ نفر را ناامید کرده ایم.

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نصب آنتن اپراتورها به وفور در سطح شهر، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات شهر در دوره های قبل شکل گرفت و در این دوره سایه ای برای این بخش سایه افکنده و یکی از شرکت ها که از روال خود خارج شده، شرکت ارتباطات شهر است.

امانی با بیان اینکه بدون مجوز کمیسیون مربوطه این شرکت، آنتن در سطح شهر نصب می شود، گفت: کسی باید این سایه را از روی سازمان فاوا و بخش هوشمندسازی شهر بردارد که بتواند کار خود را انجام دهد.

در ادامه تذکرات اعضای شورا درخصوص عزل مدیران محلات زهرا شمس احسان با تأکید بر حفظ ظرفیت ها در نظام مشارکت های محله ای، گفت: با تصویب نظام نامه در شورای ششم انتظار می رود بدون در نظر گرفتن پشتوانه ۱۴ ساله، از اقدامات سلیقه ای جلوگیری شود؛ پایان همکاری ناگهانی از سوی ستاد مشارکت های محله ای در برخی مناطق در حال اجراست که باید از اقدامات سلیقه ای در این خصوص خودداری به عمل آید.

وی ادامه داد: دستورالعمل همکاری باید از سوی شهرداری مشخص و اقدامات پس از تصویب دستورالعمل انجام شود، این اقدام باعث از بین رفتن انگیزه افراد فعال  در مدیریت محلات می شود؛ لذا نباید خارج از چارچوب مقررات اقدامی صورت بگیرد.

سپس مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران  نیز با بیان اینکه ستاد هنوز تشکیل نشده است، گفت: باید بگویم که چنین شرایطی تقصیر خود ما نیز هست.

در ادامه همین مبحث نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: پایان همکاری بدون نامه رسمی و به صورت شفاهی بوده است، هرگونه عزل و نصب مدیریت محله باید بر اساس دستورالعملی باشد که به شورا ارسال می شود و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می تواند موارد را بررسی کند.

وی تأکید کرد: اولویت در انتخاب مدیران محلات، با مدیرانی است که هم اکنون در محلات فعال هستند و از شهرداری می خواهیم در این خصوص دستورالعمل خود را به شورا ارسال کند.

همچنین سوده نجفی در تذکری ضمن تقدیر از نیروهای خدمات شهری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از تغییر ساعت کاری ادارت به ساعت ۶ صبح انتقاد و اظهار کرد: این ساعت کاری زندگی مردم را با چالش روبه رو می کند و امیدواریم این اقدام غیرمنطقی و غیرکارشناسی از سوی دولت اصلاح شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت ایمن سازی وسایل بازی در پارک ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان هستیم خانواده ها به پارک ها مراجعه می کنند و متأسفانه بخشی از وسایل بازی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان ایمن نیست که این موضوع چند بار به ما اعلام شده و پس از گذشت سه ماه از تذکر بنده هنوز مشکل رفع نشده است.

عضو شورای شهر تهران در خصوص وضعیت مدیریت محلات و نظام نامه مشارکت محله ای نیز گفت: از آقای چمران تقاضا می کنم که ریاست ستاد مشارکت های محله ای را بر عهده بگیرد تا اقداماتی که از سوی شورا برای این امر باید انجام شود، صورت بگیرد.

در ادامه سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با بیان اینکه گزارشی در خصوص نظام نامه در حال تهیه است، گفت: در هیچ کجا لحاظ نشده که کارمند شهرداری می تواند مدیریت محلات را بر عهده بگیرد و اتفاقاً هیچ گونه ارتباط استخدامی بین مدیران محلات و شهرداری نباید وجود داشته باشد؛ لذا تأکید می کنم که شهرداری با به کارگیری کارمندان به عنوان سرپرست مدیریت محلات، آنها را درگیر تخلف در این زمینه نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز