خبرگزاری کار ایران

مشاهده ۲ فرد گور ایرانی در شهرستان انار کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۷۲

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان انار استان کرمان از مشاهده ۲ فرد گورخر ایرانی در خطر انقراض در محیط طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان، احمد شجاعی در تشریح جزئیات این خبر گفت: گورخر (گور) ایرانی زیرگونه گورخر آسیایی از خانواده اسب‌سانان و با نام علمی Equus hemionus onager حسب طبقه‌بندی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت IUCN در معرض خطر انقراض یعنی در رده CR قرار دارد.

وی افزود: تعداد کمتر از هزار رأس گور ایرانی در طبیعت و مراکز تکثیر استان‌های کرمان، یزد، تهران، البرز، سمنان و فارس وجود دارد. یکی از مراکز تکثیر و پرورش گور ایرانی در شهرستان مهریز استان یزد در مجاورت شهرستان انار قرار دارد و در گذشته نیز بیابان‌های انار و مهریز، زیستگاه گور ایرانی بوده است. بنابراین به دلیل افزایش بیشتر از ظرفیت سایت مذکور، تعدادی گور با هدف حفظ اکوسیستم منطقه در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان انار ادامه داد: امروزه به علت توسعه کشاورزی، صنایع و معادن، احداث جاده‌‌ها، چرای بی‌رویه دام، اشغال و تخریب آبشخورهای طبیعی توسط دام‌های اهلی، خشکسالی، تعرض و تخریب زیستگاه‌های گور ایرانی، باعث شده است این حیوان در معرض خطر نابودی و انقراض قرار گیرد.

شجاعی در پایان گفت: از دامداران و همه طبیعت دوستان تقاضا داریم به محض مشاهده حیوانات وحشی، باعت اذیت و آزار حیوانات نشوند، بلکه زود محل را ترک کرده و اداره حفاظت محیط‌زیست را مطلع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز