خبرگزاری کار ایران

در نشست هم‌اندیشی فاوا با نمایندگان شهرسازی مناطق صورت گرفت؛

بررسی محاسبات الکترونیکی عوارض نظارت فنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۴۰

نشست هم‌اندیشی سرپرست و مدیران سازمان فاوای شهرداری تهران با نمایندگان شهرسازی مناطق یک الی ۶ در خصوص محاسبات الکترونیکی عوارض نظارت فنی و صدور پروانه شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در جلسه‌ای که با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه دو شهر تهران و معاونین شهرسازی مناطق یک تا ۶ شهرداری تهران در سازمان فاوا برگزار شد، سعید جهانی، سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران به بررسی پارامترهای جدید در محاسبه‌ عوارض صدور پروانه و عوارض نظارت فنی پرداخت.
 
جهانی در این نشست اظهار کرد: کارشناسان سامانه‌ شهرسازی سازمان فاوا بر حسب دستور شهردار محترم تهران مبنی بر صدور الکترونیکی کامل عوارض شهرسازی و نوسازی و فیش‌های نظارت فنی از ۲۰ اسفندماه کار بر روی این پروژه را آغاز و تمامی پارامترهای جدید عوارض صدور پروانه و عوارض نظارت فنی را به‌صورت الکترونیکی در سامانه طراحی کردند.

وی با اشاره به اعلام برخی مناطق شهری تهران مبنی بر این‌که در نحوه‌ محاسبه‌ عوارض، ابهاماتی وجود دارد،‌ اعلام کرد: در این راستا کارشناسان سازمان فاوا در جلسات آموزشی با حضور کارشناسان صدور فیش ضمن بررسی خطاهای پرتکرار، اقدام به بررسی چالش‌ها کرده و راهکارهای لازم را ارائه کردند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تصریح کرد: به‌ هیچ‌ عنوان محاسبه‌ عوارض در سطح مناطق خارج از ضوابط تعیین شده، امکان‌پذیر نیست و برای صدور فیش نظارت فنی و سایر موارد، ثبت تمامی پارامترها از سوی کارشناسان صدور در سامانه، الزامی است.

جهانی ادامه داد: اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه به‌عنوان نهاد تصمیم‌گیر، تعیین‌کننده‌ نوع محاسبات و پارامترها است و در این میان مسئولیت سازمان فاوا تنها پیاده‌سازی ضوابط به‌صورت فرمول در سامانه بوده است.

سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین گفت: تغییرات اعمال شده در سامانه با مصوبه تطبیق داده شده و به تائید اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه‌ معاونت شهرسازی رسیده است.

در ادامه‌ این جلسه، معاونان شهرسازی مناطق به طرح مسائل مرتبط با صدور فیش پرداختند.

مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: با توجه به‌اینکه مقرر شد تغییرات در خصوص صدور فیش‌های حوزه‌ شهرسازی از ابتدای امسال اعمال شود، کارشناسان مناطق در برآورد هزینه در زمان تولید فیش به مشکلاتی برخوردند.

وی افزود: از آنجا که صدور فیش‌ جز از طریق سامانه و به‌صورت الکترونیک امکان‌پذیر نبود، در ابتدا مشکل به سامانه نسبت داده شد اما با حضور کارشناسان سازمان فاوا در سطح مناطق و بررسی مشکلات مشخص شد، پارامترهای جدیدی باید در سامانه به‌طور کامل تکمیل می‌شد تا امکان صدور فیش برای مناطق فراهم شود.

شهردار منطقه ۲ شهر تهران افزود: با ارائه‌ توضیحات کارشناسان سازمان فاوا در سطح مناطق، ایرادات و ابهامات موجود در خصوص محاسبه‌ فیش‌های نظارت فنی و صدور پروانه تا حد بسیار خوبی برطرف و امکان صدور فیش برای مناطق فراهم شد.

صالحی همچنین تاکید کرد: با توجه به حجم تغییرات زیاد، نیاز به آموزش جدی در این خصوص وجود دارد و باید آموزش بیشتری در این خصوص ارائه شود.

گفتنی است در ادامه‌ این جلسه، کارشناسان و معاونان شهرسازی مناطق و سازمان فاوا به بررسی سایر اشکالات و طرح راهکار پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز