خبرگزاری کار ایران

معاون اداری، مالی وزارت علوم اعلام کرد:

استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید مسکن برای احداث مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۰۸۹

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ظرفیت دانشگاه‌ها در خصوص احداث مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی با استفاده از قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی خطیبی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: با توافقی که با وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفته است دانشگاه‌های کشور این امکان را پیدا کردند که با استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات قانون جهش مسکن، بتوانند در اراضی خود مبتنی بر قانون جهش برای کارکنان و اعضای هیئت علمی، واحد مسکونی احداث کنند. 

وی افزود: بر اساس این توافق وزارت علوم مکلف است تا پایان اردیبهشت ماه، مشخصات زمین‌هایی که می‌تواند در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی برای ایجاد شهرک‌های دانشگاهی در محیط دانشگاه‌ها اختصاص دهد را به این وزارت اعلام کند. 

خطیبی خاطرنشان کرد: بر اساس این توافق شهرک‌های مسکونی دانشگاهی، صرفاً برای سکونت اعضای هیئت علمی، کارکنان، پژوهشگران، نخبگان و فناوران وابسته به دانشگاه استفاده خواهد شد. 

ضرورت توجه رؤسای دانشگاه‌ها به مسائل رفاهی و معیشت کارکنان

این استاد دانشگاه با تأکید بر ضرورت توجه رؤسای دانشگاه‌ها به مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان، گفت: از رؤسای دانشگاه‌ها خواهش می‌کنم از هر طریقی که می‌توانید و میسر است برای رفاه و معیشت کارکنان تلاش کنید ما هم در ستاد وزارت علوم حمایت می‌کنیم. مبادا آخر ماهی شود که حقوق مدیران و رؤسا پرداخت شود اما حقوق کارکنان شرکتی یا حق‌الزحمه‌ای به تأخیر بیفتد. 

اصلاح آئین‌نامه استخدامی یاوران علمی

خطیبی همچنین از اصلاح آئین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی خبر داد و گفت: پیرو برگزاری جلسات مکرر اعضای شورای صنفی دانشگاه‌ها با این معاونت و جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات کارکنان، اصلاح خوبی در آئین‌نامه استخدام یاوران علمی صورت گرفته است که به زودی ابلاغ می‌شود. 

این مقام مسئول با اشاره به برخی از اصلاحات در این آئین‌نامه گفت: تسهیل دریافت پایه‌های تشویقی، تسهیل احراز پست‌های اداری مدیریتی و همچنین تسهیل اعمال مدرک تحصیلی مقطع بالاتر، از جمله مواردی است که بسیار مورد درخواست کارکنان بود و در این بازبینی به آن‌ها توجه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز