خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بارگذاری حقوق مدیران و کارکنان شهرداری در سامانه شفافیت نیاز به استفساریه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۹۷

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی شهرداری تهران درباره تکمیل در سامانه شفافیت، گفت: مصوبات کمیسیون ماده 5 یکی از آیتم‌های جدیدی است که در دوره ششم مدیریت شهری در سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت تکمیل سامانه شفافیت توسط شهرداری تهران توضیح داد: سال گذشته 128 آیتم توسط شهرداری تهران در سامانه شفافیت به‌روزرسانی شد که از این تعداد، 101 آیتم مربوط به اطلاعاتی بود که فایل آن از دوره قبلی مدیریت شهری ایجاد شده بود، اما 27 آیتم جدید در دوره فعلی مدیریت شهری برای سامانه شفافیت تعریف شده است. 

وی افزود: براساس مصوبات شورای شهر تهران، شهرداری برای بارگذاری موارد مختلف در سامانه شفافیت، 42 تکلیف دارد که هرکدام از این تکالیف آیتم‌های مختلفی را شامل می‌شود که برخی از آنها بارگذاری شده است، اما هنوز تعداد زیادی از این آیتم‌ها بارگذاری نشده‌اند. این مساله نیز به نوپا بودن سامانه شفافیت بازمی‌گردد و در پایان دوره پنجم نیز شهرداری به تعداد کمی از تکالیف خود در راستای بارگذاری موارد مختلف در این سامانه عمل کرده بود و زیرساخت فنی بارگذاری بسیاری از آیتم‌ها در سامانه شفافیت فراهم نشده بود. 

تعریف 27 آیتم جدید برای بارگذاری در سامانه شفافیت در دوره ششم مدیریت شهری 

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به تاکید شورا و شهرداری تهران در دوره کنونی بر لزوم رعایت اصل شفافیت در فرآیندهای مالی و اداری مدیریت شهری پایتخت، در دوره ششم توجه ویژه‌ای به تکمیل سامانه شفافیت داشته‌ایم و در این دوره نه‌تنها آیتم‌های تکلیف‌شده مربوط به گذشته را به‌روزرسانی کرده‌ایم، بلکه 27 آیتم جدید را نیز به عنوان تکالیف شهرداری برای بارگذاری در این سامانه تعریف کرده‌ایم؛ از جمله این موارد نیز می‌توان به مصوبات کمیسیون ماده 5 اشاره کرد که یکی از آیتم‌های جدیدی است که در دوره ششم در سامانه شفافیت بارگذاری می‌شود. 

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: هر هفته در جلسات ستاد سلامت اداری شهرداری تهران، کمیته شفافیت که مسئولیت آن با حراست شهرداری است، تشکیل می‌شود و در آن کمیته، تکالیف لازم برای بارگذاری آیتم‌های جدید در سامانه شفافیت و فرآیند و زمان‌بندی مربوط به آن مشخص می‌شود. بر این اساس، ما امیدواریم که شهرداری هرچه سریع‌تر تمام آیتم‌هایی را که براساس تکالیف قانونی هیچ ابهامی درباره بارگذاری آنها در سامانه شفافیت وجود ندارد، در این سامانه بارگذاری کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: باید توجه داشت که برخی تکالیف مشخص‌شده برای بارگذاری در سامانه شفافیت، دارای ابهام است و برای رفع این ابهامات باید استفساریه انجام شود که این فرآیند زمان می‌برد، ولی شهرداری باید آیتم‌هایی را که درباره درج آنها در سامانه شفافیت ابهامی وجود ندارد، هرچه سریع‌تر در این سامانه درج کند. 

برای داشتن شهر شفاف، شهرداری باید به همه تکالیف خود درباره سامانه شفافیت عمل کند 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که برای داشتن یک شهر شفاف، شهرداری باید به همه تکالیف خود برای بارگذاری موارد مختلف در سامانه شفافیت عمل کند، اظهار داشت: از نظر ما تمام آیتم‌هایی که شهرداری باید براساس قانون به آنها عمل کند و آیتم‌های مربوط به این تکالیف را در سامانه شفافیت بارگذاری کند، حائز اهمیت است و این‌طور نیست که به صورت سلیقه‌ای از شهرداری بخواهیم که به یک تکلیف خود عمل کند و به تکلیف دیگر عمل نکند. 

وی در ادامه گفت: همان‌طور که در حال حاضر اطلاعات مربوط به قراردادها و منابع انسانی و مصوبات کمیسیون ماده 5 به صورت به‌روز و برخط در سامانه شفافیت درج می‌شود، سایر تکالیفی که قانون درباره بارگذاری اطلاعات مربوط به آنها در سامانه شفافیت تصریح دارد نیز باید بدون هیچ استثنایی اجرا شود، البته برای این منظور لازم است زیرساخت‌های نرم‌افزاری، برنامه‌نویسی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به این موارد فراهم شود. 

توضیح درباره بارگذاری حقوق مدیران و کارکنان شهرداری در سامانه شفافیت

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا درج اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان و مدیران شهرداری تهران، جزو تکالیف قانونی مدیریت شهری برای بارگذاری موارد مختلف در سامانه شفافیت به حساب می‌آید یا خیر، توضیح داد: این مورد از جمله تکالیفی است که اجرای آن به استفساریه نیاز دارد، در‌ آخرین جلسه‌ای که در کمیته شفافیت ستاد سلامت اداری شهرداری تهران داشتیم، روی این مساله بحث شد و قرار شد که شهرداری تهران گردش کار مربوط به این مساله را به شورا بدهد و در خود شورا نیز کمیسیون حقوقی باید بررسی کند که برای اجرای این مصوبه، شهرداری باید به مجلس استفساریه بدهد یا به شورای شهر، تا براساس رویه‌ای که مورد توافق قرار می‌گیرد، این استفساریه درخواست شود تا زمینه اجرای این تکلیف قانونی فراهم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز