خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره ساخت ساختمان مرکزی مدیریت بحران کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۳۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره سرانجام ساخت ساختمان مرکزی مدیریت بحران کشور در شهر آفتاب توضیحاتی ارائه کرد.

«محمد حسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام ساخت ساختمان مرکزی مدیریت بحران که قرار بود در یک زمین ۲۰ هزار متری در شهر آفتاب احداث شود، گفت: برابر قوانینی که وجود دارد وقتی دولت بخواهد بودجه‌ای برای ساخت یک پروژه اختصاص دهد باید براساس قانون ماده ۲۳ برای آن پروژه اخذ شود.

وی ادامه داد: ماده ۲۳ نیز برای سندهای فاقد سند تخصیص داده نمی‌شود. زمینی که برای ساختمان مرکزی فرماندهی مدیریت بحران کشور در نظر گرفته شده بود در شهر آفتاب دارای سند مشاع است و نمی‌توان برای این زمین ماده ۲۳ را اخذ کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به محلی که برای احداث این ساختمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که سند از حالت مشاع خارج شده و در همین رابطه با فروشنده زمین گفتگوهایی داشته ایم. البته ما این منطقه را جای مناسبی برای مانیتورینگ مدیریت بحران کشور نمی‌دانیم چراکه این منطقه همیشه شلوغ است. از همین رو ما در سایر مناطق به دنبال تهیه زمینی هستیم که بتوانیم ساختمان مانیتورینگ ملی را در آنجا احداث کنیم.

نامی تاکید کرد: وزیر کشور نیز نگاه خاص و ویژه‌ای به این موضوع دارند و معتقدند که باید این مرکز به فرودگاه نزدیک باشد. از همین رو چند نقطه را برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و به شدت دنبال آن هستیم که سریعتر یک منطقه مناسب برای ساختمان مانیتورینگ ملی مدیریت بحران در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه ساختمان فعلی مدیریت بحران نیز در منطقه‌ای واقع است که با ترافیک بسیاری مواجه است.

وی ادامه داد: ساختمان مدیریت بحران باید چند ویژگی داشته باشد اولین شرایط لازم برای محل ساختمان مدیریت بحران این است که دسترسی فوری به شبکه بزرگراهی شهری و کشوری داشته باشد، ساختمان فعلی مدیریت چنین ویژگی ندارد و وزیر کشور به شدت در خصوص این معضل حساس هستند و به دنبال این هستند که به سرعت محل مناسبی برای ایجاد مانیتورینگ مدیریت بحران در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز