خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد:

تداوم اجرای طرح موتوریار در سال ۱۴۰۲/ تشدید اقدامات کنترلی موتورسواران در دستور کار راهور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۷۰

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تاکید بر تداوم اجرای طرح موتوریار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته و در بحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵،۴۶ درصد حوادث ما مربوط به موتورسواران بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سردار  محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور پایتخت درباره آخرین وضعیت ساماندهی موتورسواران تهران گفت: تا پایان سال گذشته در  قالب ساماندهی موتورسیکلت‌سواران و انضباط‌بخشی به تردد آنها، طرح‌های متفاوتی انجام شده است  که یکی از  آنها طرح موتوریار بود که در  این طرح، نزدیک به ۳۰۰ هزار موتورسوار متخلف که قاعدتا باید موتورسیکلت آنها به پارکینگ منتقل می‌شد، با توجه به همکاری‌هایی که با پلیس انجام دادند، آموزش دیدند و به پارکینگ منتقل نشدند.

وی افزود: اما از  ابتدای  امسال و در  ادامه طرح سال گذشته، موتورسیکلت‌سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می‌کند، مانند اینکه پلاک موتورسیکلت را دستکاری و یا پوشش پلاک داده  باشند یا همچنین فاقد پلاک باشند، موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و با تخلفات فاقد و مخدوشی پلاک به صورت جد برخورد خواهد شد.

حمیدی ادامه داد: طرح موتوریار در سال ۱۴۰۲ نیز همچنان برای راکبینی که تخلفاتشان کمتر است و بیشتر قوانین را رعایت می کنند، برقرار  است و موتورسیکلت آنان به پارکینگ منتقل نخواهد شد. رسیدگی به سایر تخلفات نیز در  قالب  طرح موتوریار توسط  پلیس راهور اجرا خواهد شد. این طرح برای  ظم‌بخشی به ترددهای موتورسواران انجام می‌پذیرد و راکبین متخلف یکی دو ساعت در  کنار همکاران بنده حضور  خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  در ادامه گفت: راکبین موتورسیکلتی که تعامل کمتری با پلیس راهور دارند و اعمال آنان مجرمانه است، با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده به پارکینگ منتقل خواهند شد. این طرح احتمالا اثرگذار خواهد بود و انتظار م‌ رود تخلفات موتورسواران مانند دوره‌های گذشته کاهش یابد.

حمیدی با اشاره به نقش موتورسواران در تصادفات فوتی تهران بزرگ گفت: در سال گذشته و در بحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵،۴۶ درصد حوادث ما مربوط به موتورسواران بود. البته که به لطف خدا تصادفات منجر  به فوت موتورسیکلت سواران ما در سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما این کافی  نیست و با هدف  اصلی که انضباط بخشی به تردد موتورسواران است، فاصله داریم. بنابراین تشدید اقدامات کنترلی  را در  دستور  کار قرار  داده‌ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از دلایل تخلفات موتورسواران را بحث فرهنگی دانست و گفت: بخش عمده‌ای از این تخلفات به بحث  فرهنگی بازمی‌گردد و بخش زیادی نیز آن اقدامات زیرساختی است که هنوز  درست نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: خود فیزیک موتورسیکلت، مالکیت و هویتی که ندارند و بازدارندگی که باید باعث کاهش جرایم باشد، همه و همه دست به دست هم داده است تا این که این وضعیت از موتورسیکلت را که اکنون شاهد هستیم، ببینیم، اما یکی از اقدامات اثرگذار در این حوزه اقدامات پلیسی بوده که در دستور  کار راهور  است و ادامه‌دار هم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز