خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح اقدامات مدیریت بحران در پی وقوع سیل در روزهای گذشته/ خسارت و تلفات زیادی نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۲۹۸

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره وقوع سیل در برخی از مناطق طی روزهای گذشته توضیحاتی را ارائه کرد.

«محمد حسن نامی» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وقوع سیل در برخی از مناطق کشور گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴ استان تحت تاثیر شرایط باران، رگبار و طوفان قرار داشتند.

وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه ایلام، لرستان تقریبا بیشترین تاثیر از بارش‌های اخیر را داشتند و عملیات امداد و نجات در برخی از مناطق این استان‌ها انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به هماهنگی ستاد بحران استان‌ها و شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۸۹۲ نفر که در مسیر سیلاب قرار داشتند از منطقه خطر خارج شده و اسکان اضطراری داده شدند و به منطقه امن منتقل شده‌اند.

نامی تصریح کرد: حدود ۷۲ واحد مسکونی که درگیر سیلاب شده بودند. پاکسازی شده و گل و لای از این منازل خارج شده است. مناطق درگیر شامل ۹ شهر، ۱۲ روستا و مناطق عشایری بود که اسکان اضطراری در روستاها انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از خانواده روستاها در شهرستان مرند در استان آذربایجان شرقی و دو روستا در استان لرستان شامل روستای گنجعلی و روستای کمندان در شهرستان ازنا تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بخشی از اهالی یکی از شهرستان‌های حاشیه شهرستان بروجرد که در حاشیه رودخانه بودند به محل امن منتقل شده‌اند.

نامی تصریح کرد: در استان ایلام به دلیل طغیان رودخانه در منطقه آبدانان ۱۲ خانوار که در معرض خطر سیل بودند اسکان اضطراری و به محل امن منتقل شده‌اند. با توجه به حجم زیاد بارش به ویژه در استان ایلام و منطقه دهلران دستور تخلیه اضطراری سد دویرج که از دو رودخانه تغذیه می‌شود صادر شد البته به صورت کاملا کنترل شده بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به حجم زیاد بارندگی در استان کردستان دستور تخلیه کنترل شده سد چراغ ویس در شهرستان سقز نیز داده شد.

رییس مدیریت بحران کشور گفت: به علت اصابت صاعقه به دو نفر از شهروندان در بوکان یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر نیز مصدوم شده است. همچنین در منطقه قزوین یک خانم ۶۰ ساله در داخل آب افتاده و جسد وی پیدا شد.

نامی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه هفته گذشته بازدیدهای میدانی به منظور اطمینان از نبود افراد و خانواده‌ها در مسیر سیلاب و حرائم رودخانه‌ها انجام شده است. تجهیزات نیز به صورت کامل آماده بود و مدیریت خوبی به ویژه در شهرستان‌های درگیر صورت گرفت و باعث شد، خسارت و تلفات زیادی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز