خبرگزاری کار ایران

بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با شناسایی کودکان در معرض ترک تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۶۸۰

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این معاونت گفت: افزایش و بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با محوریت شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال از جمله برنامه‌های امسال است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه نجفی پازوکی در اولین نشست خود با معاونین آموزش ابتدایی استان ها در سال ۱۴۰۲ که به صورت مجازی صورت گرفت، با تبیین سیاست‌ها و دیدگاه‌های معاونت آموزش ابتدایی در خصوص برنامه‌های افق ۱۴۰۴ و برنامه سالیانه ۱۴۰۲ گفت: افزایش بهره وری از رویکردهایی اساسی و اصول حاکم بر اجرای برنامه ها و فعالیتهای سال ۱۴۰۲ است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده صحیح از منابع از جمله زمان، نیروی انسانی، اعتبارات و وجود یک برنامه  دقیق و عملیاتی سرمایه ارزشمند معاونت ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی در مورد  مدیریت انسداد مبادی بیسوادی گفت: افزایش و بهبود شاخص‌های دسترسی به آموزش با محوریت شناسایی، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال و در حیطه کیفی آن بر چرخش تحولی در آموزش ابتدایی با به روز کردن رویکردهای آموزشی و شایستگی محوری و نیز تحقق تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در ساحتهای اعتقادی، عبادی، اخلاقی- اجتماعی، سیاسی – تربیت زیستی بدنی – علمی فناوری – زیبایی شناختی و هنری و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای از برنامه های معاونت آموزش ابتدایی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز