خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

کاهش ۶ درصدی سهم موتورسواران در تصادفات تهران/ ۵۰ درصد نقاط حادثه‌خیز پایتخت رفع خطر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۶۰

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این که نزدیک به ۲۰ کیلومتر نیوجرسی‌ بتنی در شهر تهران کار شده است، گفت: حدود هزار نقطه حادثه‌خیز در شهر تهران داریم که حدود ۵۰ درصد آن رفع خطر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز شنبه ۱۹ فروردین برگزار شد، گفت: طی پنج سال گذشته، از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در تهران یک رکورد کاهشی در آمار جان‌باختگان تصادفات داشتیم. همچنین در سال گذشته ۵۴۱ نفر جان خود را در تصادفات رانندگی در شهر تهران از دست دادند. 

وی افزود: تعداد ۷۵ هزار نفر موتورسیکلت‌سوار در سال گذشته به کمک طرح موتوریار آموزش دیدند و ۵۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین را توقیف کردیم که این اتفاقات منجر به کاهش ۶ درصدی سهم موتورسواران در تصادفات شد.

وی عنوان کرد: ۴۸۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در شهر تهران رفع خطر شده است. ایرادات هندسی ۱۹۶ محل که گره ترافیکی ایجاد می‌کردند را نیز برطرف کردیم و در بخش مسافران نوروزی نسبت به سال قبل افزایش ۲ برابری تردد را داشتیم.

حمیدی ادامه داد: ۶۰ درصد نارضایتی‌ها در مورد جرثقیل‌ها کاهش یافته است، البته هنوز اقدامات پلیس راهور در زمینه ساماندهی جرثقیل‌ها ادامه دارد. ۱۹ درصد تماس با ۱۱۰ برای اعلام تصادفات افزایش داشته است و  شاهد کاهش متوفیان حوادث رانندگی در ۵ سال متوالی بوده‌ایم‌.

حمیدی با اشاره به تمهیدات پلیس راهور تهران بزرگ در شب‌های قدر و نماز عید فطر گفت: ساماندهی پارک خودروها در کنار مساجد و تکیه‌گاه‌ها از تمهیداتی است که پلیس در شب‌های قدر دارد تا گره ترافیکی ایجاد نشود. از تمام ظرفیت حمل‌ونقل عمومی برای رساندن مردم به مصلی تهران برای برگزاری نماز عید فطر بهره خواهیم برد.

وی افزود: در نوروز امسال نیز شرایط خوبی داشتیم. در دو سال قبل به دلیل شرایط کرونایی محدودیت سفر داشتیم.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: حدود ۶۰ نقطه همکاران به صورت عملیاتی دوربین‌های لیزرگان را مستقر کردند و البته همکاران حضور فیزیکی موثری هم داشتند تا به صورت میدانی با تخلفات برخورد صورت گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: حدود هزار نقطه حادثه‌خیز در شهر تهران داشتیم که حدود ۵۰ درصد برطرف شده است. نزدیک ۲۰ کیلومتر هم نیوجرسی‌ بتنی در شهر تهران کار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز