خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی شورای شهر صورت گرفت؛

تقویم جلسات ۶ ماهه شورای شهر تهران تصویب شد/ موافقت اعضای شورا با استعفای معدنی‌پور از ستاد مشارکت‌های محله‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۶۷

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در صحن علنی پارلمان شهری پایتخت، تقویم جلسات شورا در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند و همچنین با استعفای نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا از ستاد مشارکت‌های محله‌ای و جایگزین شدن علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا در این ستاد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکصد و سی و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نخستین جلسه شورا در سال جدید به صورت علنی در صحن پارلمان شهری پایتخت برگزار شد. بررسی موضوع انتخاب یک عضو شورای شهر برای «عضویت در ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای» از جمله دستورکارهای جلسه امروز بود که با توجه به درخواست استعفای نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از این ستاد به دلیل مشغله‌های کاری در سایر مسئولیت‌های شورای شهر، اعضای شورا با ۱۰ رای موافق با استعفای او موافقت کردند و با ۱۱ رای موافق نیز پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای عضویت علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا را در این ستاد تایید کردند. 

امروز همچنین در بخش دیگری از جلسه علنی شورای شهر تهران، اعضای شورا تقویم جلسات پارلمان شهری پایتخت در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را با قید دو فوریت بررسی و تصویب کردند. بر این اساس، مقرر شد که مطابق روال سابق، در شش ماهه اول سال جدید نیز هر هفته دو جلسه شورای شهر تهران در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار شود. 

تقدیر اعضای شورا از برنامه‌های شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ 

امروز همچنین محمد امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به ارائه گزارشی درباره برنامه‌های اجراشده توسط شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲، ماه مبارک رمضان و هفته‌های پایانی سال گذشته پرداخت که اعضای شورای شهر نسبت به برگزاری این برنامه‌ها اعلام رضایت و از مدیریت شهری پایتخت تقدیر کردند. 

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این خصوص گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان کیفیت برنامه‌های امسال شهرداری نسبت به سال قبل بالاتر بود که جای تقدیر از شهرداری دارد. در سال جدید بودجه شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد ۷۶ درصدی را تجربه می‌کند و ۱۰ درصد بودجه شهرداری به این بخش اختصاص یافته است که حکایت از اهتمام جدی شورا ششم به مباحث فرهنگی و اجتماعی دارد. 

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری بابت تلاش‌های صورت‌گرفته برای اجرای برنامه‌های نوروزی گفت: از ماه‌های پایانی سال گذشته تا ایام نوروز امسال، در پنج پهنه پایتخت طرح «بهار ایران» در حوزه اجتماعی اجرا شد که تقویت آن در جنوب شهر جای تقدیر دارد، اما تقاضای ما این است که در سال آینده شهر ری نیز به این پهنه‌ها اضافه شود. ما در حوزه‌های فرهنگی نظراتی را داریم که به شهرداری اعلام کرده‌ایم و توقع داریم با پیگیری‌های بیشتر دنبال شود. 

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران نیز ضمن تقدیر از افزایش کمی و کیفی برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران، اظهار داشت: ما در برنامه‌ریزی‌های پیش از نوروز نگران مواردی همچون روزه‌خواری و حجاب در برنامه‌ها بودیم و این مسائل سختی برنامه‌ریزی برای عید نوروز را دو چندان کرده بود. اما خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد و فضاهای گردشگری جدیدی به تهران اضافه شد و سه میلیون نفر از موزه‌های شهر تهران بازدید کردند. 

وی همچنین با بیان این که بازدید سه میلیون نفر از موزه‌های تهران در ایام نوروز به معنای فعال بودن اقتصاد گردشگری در پایتخت است، اظهار داشت: تقاضای ما این است که مصوبه تشکیل سازمان گردشگری مورد توجه شورا و شهرداری قرار گیرد. امسال همچنین مسیرهای گردشگری جدید تعریف شد و سامانه راهنمای گردشگری در تهران راه‌اندازی شد، این سامانه یکی از تخصصی‌ترین سامانه‌ها در این زمینه بود و کسانی که با آن ارتباط گرفتند، از تخصصی بودن خدمات ابراز رضایت داشتند. 

موافقت شورای شهر با تبدیل خانه مرحوم شیبانی به خانه موزه 

اعضای شورای شهر تهران امروز همچنین در بررسی یکی دیگر از دستورکارهای یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، موضوع بررسی تملک خانه مرحوم عباس شیبانی توسط شهرداری تهران را بررسی کردند و با اکثریت آرای موافق، با تبدیل این مجموعه به خانه موزه موافقت کردند. البته مقرر شد که در ابتدا رایزنی‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تغییر کاربری این خانه صورت گیرد و در صورت عدم موافقت این وزارتخانه، نسبت به تملک این خانه توسط شهرداری اقدام شود. 

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان برسی این دستور کار گفت: خانه دکتر شیبانی سه طبقه است که در طبقه سوم، مرحوم شیبانی به همراه تنها فرزندشان اقامت داشتند و طبقه اول و دوم نیز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد بود و اکنون مالکیت این خانه با وزارت فرهنگ و ارشاد است. 

وی افزود: با تنها فرزند دکتر شیبانی صحبت کردیم و او نیز درخواست داشته است که خانه ایشان به خانه موزه شیبانی تبدیل شود و دو طبقه دیگر نیز در اختیار خیریه شیبانی قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنیم شهرداری با وزارت ارشاد تفاهم‌نامه‌ای منعقد کند تا طبقه سوم این خانه به خانه موزه مفاخر تبدیل شود.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در این خصوص گفت: پیشنهاد می‌کنم این خانه به جای آن که به خانه مفاخر تبدیل شود به خانه روایت انقلاب تغییر کند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز نظر خود درباره موضوع تملک خانه مرحوم شیبانی توسط شهرداری تهران را این‌طور توضیح داد: اکنون مالکیت خانه برای وزارت ارشاد است و فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، اما لازم است که تفاهمی بین وزارت ارشاد و شهرداری درباره تبدیل این خانه به خانه موزه انجام شود. 

گفتنی است، در نهایت اعضای شورای شهر تهران با تبدیل خانه مرحوم شیبانی به خانه موزه موافقت کردند، اما قرار شد در خصوص تملک این خانه توسط مدیریت شهری پایتخت، شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز