خبرگزاری کار ایران

کدام یک از املاک شهرداری تهران از لیست فروش خارج شدند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۹۹۶

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: املاک شهرداری که کاربری فرهنگی دارند از دایره اقتصادی شهرداری خارج شده‌اند و این املاک در لیست فروش قرار ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، ابوذر مختاری، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، درخصوص نحوه فروش املاک شهرداری تهران گفت:‌ برای فروش املاک، بورس یکی از ابزار است، مزایده و تهاتر هم روش‌های دیگری است که استفاده می‌شود. در تمامی این موارد کارشناس رسمی براساس سامانه جامع املاک، ملک را کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌کند و در تهاتر و مزایده هم فرایند فروش شفاف است. 

وی افزود: سرعت، زمان و صرفه و صلاح در اولویت دستگاه‌های اجرایی است. ممکن است یک منطقه به این نتیجه برسد که اگر ملک را امروز تهاتر کند سرعت کار بهتر است و ممکن است منطقه دیگری از روش مزایده یا عرضه در بورس استفاده کند. هیچکدام از این راه‌ها را مسدود نکردیم و همچنان عرضه املاک در بورس دنبال می‌شود. 

مختاری درخصوص فروش املاکی که ارزش فرهنگی و میراثی دارند اما ممکن است به ثبت میراثی نرسیده باشند مانند خانه شهرداران در دوره گذشته، تلاش برای فروش ساختمان روزنامه اطلاعات در این دوره از مدیریت شهری هم گفت: املاکی که موضوعیت فرهنگی داشته باشند را نمی‌فروشیم، اما در خصوص فروش روزنامه اطلاعات، قرار است این ملک به بانک شهر واگذار شود که متعلق به شهرداری است و قرار نیست این ساختمان را تخریب کنند بلکه می‌خواهند از آن استفاده اداری کنند.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تاکید کرد: ما قصد فروش هیچ ملکی که ارزش فرهنگی دارد را نداریم و هر ملکی که موضوعیت و کاربری فرهنگی دارد از دایره اقتصادی شهرداری خارج است و حتی درخصوص جابه‌جایی بهره‌بردار آن نیز معاونت اجتماعی و در کمیسیون بند ۶ تصمیم‌گیری می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز