خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ خبر داد:

کشف ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ماده محترقه غیرمجاز/ کاهش ۵ درصدی نزاع گروهی در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۴۵

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ از کاهش ۵ درصدی میزان وقوع جرم نزاع گروهی در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ماده محترقه غیرمجاز و خطرناک کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ پیام کاویانی در حاشیه برگزاری اولین مرحله از پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش در دوره جدید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره نتایج اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: در طرح جدیدی که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تعریف شده است، پلیس پایتخت اقدام به پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش کرده است و تلاش کردیم قبل از این که اوباش دست به حرکت‌های ناامن‌کننده بزنند به سازمان آنها با اقدامات پلیسی ضربه بزنیم و اجازه ندهیم که امنیت شهروندان را مورد خدشه قرار دهند.

وی افزود: در این مرحله از طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش، ۲۰۵ نفر از افراد لاابالی که در زمینه اوباش‌گری، نزاع، درگیری، فروش سلاح سرد و گرم و تولید و فروش مواد محترقه غیرمجاز فعالیت می‌کردند، دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در این مرحله از طرح، ۴۰ نفر از اراذل و اوباش مطرح که صاحب نوچه بودند، دستگیر شدند و همچنین ۲۷ نفر از افرادی که اقدام به نگهداری، حمل و بعضا در زمینه فعالیت‌های اوباش‌گری اقدام به استفاده از سلاح گرم می‌کردند، دستگیر شدند.

کاویانی درباره دیگر کشفیات طرح جدید پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش توضیح داد: در این طرح ۲ نفر از کسانی که وظیفه توزیع مشروبات الکلی بین اوباش را داشتند، دستگیر شدند و مقادیری مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد. همچنین ۹۶ نفر از عناصر لاابالی نیز در پاتوق‌های قمار دستگیر شدند و ۴۰ نفر از مزاحمان نوامیس که در محلات تهران برای بانوان ناامنی ایجاد می‌کردند، دستگیر شدند.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: در این مرحله از طرح، ۳۴ قبضه انواع سلاح گرم شکاری، ۲۵۰ تیر فشنگ جنگی و ۶ قبضه سلاح سرد و قمه از اراذل و اوباش کشف شد. همچنین در این طرح بیش از یک و نیم تن ماده مخدر در محافل افراد لاابالی کشف شد و ۴ دستگاه خوردو که اوباش در جهت ایجاد ناامنی در سطح شهر از آنها استفاده می‌کردند را توقیف کردیم.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در طرح جدید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ماده محترقه غیرمجاز و خطرناک را که امنیت و جان فرزندان در ایام پایانی سال را به خطر می‌اندازند، قبل از توزیع کشف کردیم و مانع از آن شدیم که توزیع این مواد جان جوانان را به خطر بیندازد. علاوه بر این، بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ گرم مواد پیش‌ساز اقلام محترقه در کارگاه‌های غیرمجاز کشف شد و اجازه ندادیم که با این پیش‌سازها مواد محترقه تولید شود‌.

کاویانی اضافه کرد: در طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش، ۲ هزار و ۶۲۰ مکان صنفی که براساس اطلاعات دریافتی پلیس محل حضور اراذل و اوباش بودند، مورد بازرسی قرار گرفتند که از این میان، به بیش از یک هزار و ۸۰۰ متصدی صنفی درباره سالم‌سازی مکان صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن محل کسب آنها به پاتوق اراذل و اوباش تذکر جدی دادیم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در این طرح همچنین ۳۲ واحد صنفی که تخلفات محرز و جرایم مشهود در آنها رخ داده بود، پلمب شدند و برایشان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شد. این تخلف در سوابق پلیسی این واحد‌های صنفی ثبت خواهد شد و در هنگام صدور مجوز کسب برای این واحدها حتما مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: عموم متصدیان واحد‌های صنفی باید توجه داشته باشند که اگر مکان صنفی آنها به پاتوق اراذل و اوباش تبدیل شود و به محلی برای ایجاد ناامنی در شهروندان دامن بزند، ناچاریم پروانه فعالیت آنها را باطل کنیم.  

کاویانی با اشاره به کاهش آمار وقوع برخی جرایم در تهران نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته نزاع‌های فردی در تهران ۹ درصد کاهش یافته و میزان وقوع جرم نزاع گروهی و دسته‌جمعی نیز ۵ درصد کاهش یافته است.

وی در پایان عامل اصلی این کاهش‌ها را برخورد فوری و حضور سریع پلیس در صحنه وقوع نزاع عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز