خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جلسه شورای دانشگاه مازندران:

تجهیز آزمایشگاه‌ها، پژوهش‌های کیفی را ارتقا می‌دهد/ در نظر گرفتن پایه تشویقی برای پژوهشگران عضو هیئت علمی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۲۲۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر در نظر گرفتن پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی که پژوهشی فعالیت‌های پژوهشی ویژه‌ای انجام می‌دهند، گفت: انجام پژوهش‌های علمی با سطح کیفی بالا، نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی نوین است، به زودی اعتباری را برای تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در جلسه شورای دانشگاه مازندران اظهار داشت: اعضای هیئت علمی و محققان ایرانی علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای و امکانات، جایگاه رفیعی را برای کشورمان از لحاظ تولید علم در دنیا کسب کرده‌اند و در صورت افزایش امکانات و تجهیزات، قطعاً جایگاه بسیار بالاتری را کسب خواهند کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه به هر حال کشور با محدودیت‌های بودجه‌ای روبروست و تحریم‌های ظالمانه دشمن نیز این محدودیت‌ها را بیشتر کرده است، گفت: دانشگاه‌ها از تعریف پروژه‌های عمرانی جدید، توسعه دانشکده‌ها و ایجاد رشته‌های موجود پرهیز کرده و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار داشت: در توسعه رشته‌های آموزش عالی، باید ارتقای سطح کیفی رشته‌ها و تغییر سرفصل‌های درسی متناسب با نیازهای جامعه و دانش نوین دنیا در دستور کار باشد و ایجاد رشته‌های جدید به رشته‌های بسیار ممتاز و منحصر به فرد که ایجاد آنها ضروری است، منحصر شود.

وزیر علوم در جمع شورای دانشگاه مازندران که روسای دانشکده‌ها و تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه حضور داشتند، گفت: دانشگاه مازندران با توجه به قدمت و سابقه و ظرفیت علمی که دارد از سرمایه‌های نمادین آموزش عالی کشور است و در رشته شیمی که اینجانب در آن تخصص دارم و آگاهی کافی دارم می توانم اذعان کنم که دانشگاه مازندران از دانشگاه‌های پیشگام و ممتاز است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت علوم برای تقویت پژوهش و فناوری انجام داده است، اظهار داشت: اخیراً پایه های تشویقی را برای اعضای هیئت علمی که فعالیت های ویژه ای انجام داده باشند تعریف کرده است و تعداد پایه‌های تشویقی را به حدود ۶۰ پایه افزایش داده است.

عالیترین مقام مسئول در وزارت علوم تأکید کرد: دانشگاه‌ها پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی را که معمولاً به اعضای هیئت علمی نمونه، سرآمدان علمی و دانشمندان یک درصد و اعضای هیئت علمی که فعالیت‌های ویژه دارند اختصاص دارد، از هم اکنون اختصاص دهند تا با افزایش حقوق سال آتی از امتیازات پایه‌های تشویقی دیگر نیز برخوردار شوند.

گفتنی است؛ در این نشست رییس دانشگاه مازندران و روسای دانشکده های دانشگاه گزارش‌های لازم ارائه کرده و مطالبات و خواسته های خود را برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه مطرح نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز