خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

نظر رئیس دانشگاه تهران درباره طرح مولدسازی/ نامه به معاون اول رئیس‌جمهور درباره شیوه فروش دارایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۴۶

رئیس دانشگاه تهران گفت: نامه‌ای مکتوب خدمت معاون اول رئیس جمهوری داده‌ایم و خواهش کرده‌ایم که دانشگاه‌ها را در طرح مولدسازی با ساز و کار دیگری نگاه کنند و در فروش دارایی‌ها تنها نیازهای کنونی را مورد توجه قرار ندهند. باید به برنامه‌ها و راهبردهای دانشگاه‌ها توجه کنند.

«سیدمحمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص طرح مولدسازی و تاثیرات این طرح در تامین نیازهای دانشگاه‌ها توضیح داد: برای این طرح هیات هفت نفره‌ای تشکیل شده است و هدف هیات مذکور این است که تشخیص دهند دارایی‌هایی که دستگاه‌ها در اختیار دارند، بهتر است در راستای ماموریت‌هایشان بفروش برسانند یا استفاده دیگری از آن دارایی‌ها کنند. 

مقیمی تصریح کرد: مولدسازی در سطح دانشگاه ممکن است از یک جنبه‌هایی تهدید نیز باشد به این دلیل که برخی دارایی‌ها به ویژه زمین‌هایی که در اختیار دانشگاه‌هاست، ممکن است نشود در کوتاه مدت از آنها استفاده کرد، اما قطعا برای طرح‌های بلندمدت دانشگاه‌ها ضروری هستند. اگر قرار باشد فقط نیازهای آنی، فوری و کنونی دیده شود، فروش دارایی‌هایی که بعدها برای توسعه برنامه‌هایمان نیاز داریم، به ویژه املاک و زمین‌هایی که دانشگاه‌ها از آن برخوردار هستند، به نظر می‌رسد که ما را در آینده با چالش مواجه کند. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه کلیت طرح مولدسازی قطعا برای آینده و توسعه کشور و دستگاه‌های اجرایی که دستگاه‌هایی هزینه‌ای هستند، طرح خوبی خواهد بود، ادامه داد: از آنجایی که رویکرد این است که نظام بروکراسی محدودتر شود و نقش مردم و مردمی ساز اقتصاد و تولید و صنعت توسعه یابد و چشم‌انداز و افق، کوچک‌سازی دولت است، اما باید توجه کرد قرار نیست دانشگاه‌ها کوچک شود و چنین چشم اندازی هم در این بستر وجود ندارد. 

مقیمی تاکید کرد: دانشگاه باید در راستای ماموریت‌های خود توسعه یابد.ما نامه‌ای مکتوب خدمت معاون اول رئیس جمهوری؛ آقای محمد مخبر داده‌ایم و خواهش کرده‌ایم که دانشگاه‌ها را با ساز و کار دیگری نگاه کنند و در فروش دارایی‌ها تنها نیازهای کنونی را مورد توجه قرار ندهند. باید به برنامه‌ها و راهبردهای دانشگاه‌ها توجه کنند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: البته ما معتقدیم که می‌توانیم از سرمایه‌هایمان خیلی بهتر استفاده کنیم و کمیته‌ای هم برای طرح مولدسازی در دانشگاه تشکیل داده‌ایم و بحث بهینه‌سازی و تبدیل به احسن در املاک و دارایی‌های دانشگاه را پیش می‌بریم، ولی امیدواریم این طرح برای کشور خیر و برکت داشته باشد و باید در این مقوله دانشگاه‌ها را با دید دیگری نگریست. 

او در پاسخ به این سوال که تا به حال چه میزان املاک مازاد در دانشگاه تهران شناسایی شده و این املاک در کدام مناطق قرار دارند، گفت: ما املاک زیاد داریم و فعلا در حال بررسی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز