خبرگزاری کار ایران

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

تلاش برای افزایش جذب دانشجوهای نخبه دختر در دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۳۶

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تربیت دخترانی در تراز جمهوری اسلامی در  نقش مادری، همسری و فعال اجتماعی در  عرصه ملی و بین المللی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگارایلنا، "رابعه امامی رضوی" مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در همایش بانوی فرزانه، گفت: آموزه های متعالی ما و الگوی حضرت فاطمه زهرا (س) نقشه راهی بی بدیل برای زنان است.

او با اشاره به تغییر قانون اساسی کشور بعد از انقلاب و افزایش موقعیت حضور زنان در اجتماع، اظهار کرد: با این قانون اساسی افق تازه ای برای حضور زنان گشوده شد. همچنین در دولت سیزدهم و تاکید وزیر آموزش و پرورش برای تحقق آرمان‌های متعالی اسلام بیشتر مورد  توجه قرار گرفت.

امامی رضوی افزود: نگاه تحولی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش باید در ارکان مختلف صورت پذیرد. راهبردهای کلان کشور نیز به دنبال تکریم و ارتقای جایگاه زنان است و این حوزه در آموزش و پرورش تلاش دارد با تقویت دانش آموزان و دانشجویان معلمان و معلمان، آنها را به زنانی الگو و افرادی آینده نگر راهبری کند. برای تربیت دخترانی در تراز جمهوری اسلامی در  نقش مادری، همسری  و فعال اجتماعی در  عرصه ملی و بین المللی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

مشاور امور زنان آموزش و پرورش تاکید کرد: ما متولی پیشرفت ۷ میلیون دختر دانش آموز، ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم هستیم.  می‌خواهیم در راستای دسترسی همگان به عدالت و آموزش تلاش می کنیم.

امامی رضوی افزود: مهمترین اهداف راهبردی این حوزه آگاهی بخشی و افزایش دانایی و معرفت، دستاوردهای مقالات علمی پژوهشی و افزایش جذب دانشجوهای نخبه دختر در دانشگاه فرهنگیان است.

او با اشاره تشکیل کارگروه های اندیشه ورز اضافه بیان کرد: این کارگروه‌ها در قالب قطب های استانی، برای هماهنگی برنامه ها  با رویکرد های ملی و آموزشی و عدالتی و به اشتراک گذاری این دستاوردها با مشاوران کشور و اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز